בטיחות וגיהות במקומות עבודה

מקומות עבודה סגורים זקוקים למספר כללי אצבע בתחום הבטיחות וזאת עוד לפני שניתן לומר כי השטח יכול להיות מוכשר לקליטת עובדים. הסוגות השונות הרלוונטיות לנושאי הבטיחות הן בראש ובראשונה בנושאי מפגעים כימיים: אש וחומרים מסוכנים. בתחום מפגעי האש – חשוב לדאוג להצבת ספרינקלרים במקומות העבודה. לא בכדי לא תמצאו אף משרד בתל אביב ובערים אחרות שאסור לעשן בתוכו: זה יגרום להתזת מים מהספרינקלר ישירות אליכם, אבל זה גם מה שיציל אתכם משריפה שעלולה להתחולל שלא בידיעתכם. באשר לחומרים המסוכנים, זו הגנה הנוגעת למספר מצומצם יותר של בתי עסק, ועליה יפורט בהמשך.

התקנת מערכות גילוי אש ועשן

בטיחות בראש ובראשונה

התקנת ספרינקלרים – מתי נדרשת?

התקנת ספרינקלרים חיונית לכל בית עסק סגור – מהחנות ועד המשרד. הספרינקלרים – תפקידם להיות העיניים של העסק שלכם בנושא בטיחות אש. החל מסיגריה שנדלקה, ועד למפגע אש שהתחולל בשוגג. הספרינקלר יתיז מים על המפגע וימנע ממנו להפוך לאש מתפשטת. בעבר נהוג היה לעשות אבחנה בין בתים פרטיים לבין עסק, שכן בבתים פרטיים כנראה תהיו מעוניינים לעשן, לחגוג יום הולדת עם נרות דולקים על העוגה או להדליק נרות בשבת וחג. לאחרונה, גם הצרכן הביתי נחשף לחברות שונות המציעות שירותי אפיון מערכות גילוי אש, אשר ידעו ליצור אזורי חיץ בהם יהיה ניתן להדליק אש מבלי שתתבצע מניעה של הספרינקלרים.

התקנת מנדפי הגנה מחומרים מסוכנים

מנדפים כימיים מיועדים להגן עליכם מהשפעות החומרים המסוכנים. משתמשים בהם בעיקר בבתי עסק מסוג – מעבדות כימיות פרטיות או מעבדות הנמצאות בתוך אוניברסיטאות מחקר. עבודה עם גזים כמו יוד ואמוניה, ידועה כעבודה לא בטוחה – לא בזמן ביצועה וגם לא לאחר ביצועה כשהגז עוד בחדר. בדיוק לשם כך מתקינים מנדפים מעל לכיור הניסויים על מנת שימדרו את שאריות הגזים המסוכנים וימנעו מהם להמשיך להתפשט בחלל החדר. יצוין כי גם גז בישול ביתי הוא חומר שאין להקל בו ראש, אך לרוב – אם הזמנתם טכנאי גז שיתקן דליפה או יורה לכם על החלפת הכיריים אין צורך במנדף, בנוסף. מאידך, אם הכיריים שלכם ישנות ויש לכם חשד שהן דולפות ניתן להתקין מנדף, אך על פי רוב יעדיף הצרכן להזמין ישירות טכנאי גז שיורה על המשך פעולה עתידי.