כיצד להתנהג בשעת שריפה

בעת שריפה, יש להבחין בין מקרים בהם יש רכזת בטיחות אש לבין מקרים בהם היא איננה. במבנים, בחלק מהמקרים היא קיימת ובחלק לא, ואילו בטבע – היא כמובן לא קיימת. יצוין כי ככל שהמבנה משמש לעסק, כולל בניין מגורים בחלקיו החיצוניים כמו מבואות כניסה וחדרי מדרגות, יש חובה חוקית להתקין מערכת כיבוי אש, ומי שלא מתקין לא מקבל רישיון עסק.

התנהגות בשעת שריפה בחדר בו יש מערכת כיבוי אש

אפשרו למערכת לפעול, להתיז מים מהמתזים ולהזעיק תגבורת בעזרת האזעקה. באותו זמן צאו החוצה מהר, עם הטלפון ביד, והזעיקו מכבי אש להמשך טיפול. במקרים רבים, האזעקה של מערכת הכיבוי היא שמתריעה על האש, וכמובן שאם אתם שומעים אותה, יש לזנק מהכסא שלכם באופן מידי, לצאת החוצה ולהזעיק תגבורת.
התנהגות בשעת שריפה בחדר בו אין מערכת הגנת אש, או בלב הטבע, או בעיר בחוץ
 
במקומות כאלו אין מערכת הגנת אש שתשמור עליכם מפני נזקים. לכן אם אתם בחדר בו משתוללת השריפה – ונגישים למטף שלכם, שלפו אותו ונסו לכבות את האש. אם הלהבות חוסמות את הדרך למטף, ברחו כל עוד אתם יכולים. אם אתם עובדים/גרים בקומה אחרת, בה השריפה לא קיימת, רדו למטה (או עלו למעלה, תלוי איפה השריפה) לכיוון השריפה עם מטפים ביד ונסו לכבות אותה. לאחר מכן רדו למטה והזעיקו את מכבי האש.
 
מקומות מועדים לפורענות שריפות
 
אזורים בהם יש שדות בור, שדות חיטים/שעורה, ערימות חציר, וכל אזור אחר בו יש חומרים מעודדי בעירה. בנוסף, סמיכות למפעלים פטרוכימיים, טורבינות וארובות עשן מסכנת את יושבי המקום. בשעת מלחמה, ירי טילים מחזית האויב עלול לגרום לשריפה אם נפל בשטח פתוח, או חלילה – נפל במבנה שלכם או בסמוך לו.
 
תקן 1220 לבטיחות האש מסמיך את חברת הבטיחות לבחור עבורכם את אמצעי הגנת האש
 
התקן קובע מהו רף הסיכון בכל אזור. שדות או מפעלים מזהמים יהיו חשופים יותר לדליקות מאשר סביבה עם מבנים נקיים או סביבה לחה ורטובה לכן, באזורים הראשונים – רף ההגנה שהתקן קובע כי צריך להיות מותקן – יהיה גבוה יותר.
 
למידע נוסף על התנהגות בשעת שריפה ועל תקן 1220, פנו לחברת בטיחות אש!