בדיקות בטיחות אש – מהי הבדיקה ומדוע היא חיונית?

בדיקות בטיחות אש הן בדיקות מקצועיות אשר נקבעו בתקנים של מדינת ישראל, לפיהן יודעים האם חברה או עסק מסוימים מסוגלים לתת מענה לשריפה כנדרש על פי חוק. במידה והתשובה שלילית, על החברה הבודקת להמליץ על אמצעי הגנה לעסק, ולהעניק רישיון עסק במידה והאמצעים הותקנו, נוסו והתברר כי הם תקינים ומספקים לבית העסק הגנה מלאה משריפות כנדרש בחוק. 

מה בודקים על מנת לוודא בטיחות אש?

נוכחות מטפי כיבוי אש על פי חוק ועל פי התקנים. נוכחות אמצעי הגנת אש ממשיים כמו ספרינקלרים. נוכחות אמצעי גילוי אש אשר בעטיים הספרינקלרים מופעלים. נוכחות אמצעי התרעה שונים כמו אזעקות וצופרים. במידה ומי מרשימת אמצעי ההגנה הללו לא בעסק, אנו נשלים עבורכם את החסר לקראת העמדת בית העסק בתנאי התקן הנדרשים.

מדוע מדובר בבדיקה הכרחית בכל קנה מידה?

זו בדיקה שברגע האמת תציל אתכם ממפגעי שריפה. לא חסרות סיבות מדוע בית עסק יכול להתלקח. הוא נמצא ליד שדה או שטח פתוח מסוג אחר. הוא מכיל אמצעים מעודדים בהירה כמו תשתית חשמל חרוכה או מטה לנפול (למשל כבלים קרועים ומרצדים). כמו כן, אביזרים הנמצאים בו מביאים אותו לסכנה של שריפה, למשל אביזרים להפעלת גז בתוכם כמו כיריים גז או גריל גז. מפני כל אלו מחויב בית העסק להשתמש באמצעי הגנה תקניים אשר נוסחו בחוק: מטף כיבוי ידני לתפעול מידי של האירוע, ספרינקלרים לתפעול אוטומטי של האירוע. ואמצעי חיווי כמו אזעקות שיתריעו כי עליכם לעזוב את המקום. 

מהן ההשלכות לגבי כך שלא תעשו את הבדיקה, או תעשו ולא תעברו?

לא תקבלו רישיון עסק. על כן, לא תוכלו להמשיך לעבוד ולסחור מטעמו. חשוב להבין כי כיום רישיון עסק ניתן קודם כל על בסיס רמת הגנת האש בו, והרמה המינימלית מזמן נקבעה בתקנים החדשים. לכן, מי שלא עושה בדיקת מיגון אש לא יקבל רישיון עסק. במקרים רבים הוכח כי פסיקותיה של חברה למיגון אש הוכחו כנכונות בשל אירועי אמת שהיו בהן בצל כך שאמצעי הזהירות לא ננקטו על ידי הלקוחות. לכן, אם יש לכם בית עסק משלכם, דאגו לאבטח אותו עם מיגון אש תקני.

להזמנת שירות יועץ בטיחות אש, הזמינו את שירותי האתר תעשיות מיגון.