מידע על בדיקות בטיחות אש

בדיקות בטיחות אש נדרשות בכל מבנה סגור בו מתבצעת עבודה סדירה: החל מחברה מסחרית הפועלת מתוך משרד, וכלה במפעל זיקוק או מפעל בו עוסקים בגז במהלך העבודה. בדיקות בטיחות האש כוללות צוות בודקים של חברת בטיחות אש, אשר גם ידווחו אם המבנה מוגן וגם ינווטו אתכם לקראת אמצעי הגנה שישמשו לאבטחת העסק שלכם 24/7. אם יש בתחום אחריותכם מוסד כלשהו, חברה או מפעל – אל תחכו ליום המחר. הזמינו חברת בדיקות בטיחות אש אשר תפעל למענכם.

שלבי בדיקות בטיחות אש – אלו נדבכים נבדקים במבנה הסגור?

בראש ובראשונה, נבדק האם בהינתן שאש הודלקה במבנה – היא מסוגלת להיות מנוטרלת בו במקום. במידה והבדיקה הזו לא עברה, לא ניתן לומר שהמבנה מחוסן אש, אפילו שיש בו מטפי כיבוי בכל קומה כנדרש על פי התקן. במקרה בו אין מענה אוטומטי מידי לכיבוי האש, יומלץ על התקנת ספרינקלרים המתיזים מים לעבר מוקד האש ומונעים את התפשטותה. בדיקה נוספת שתיערך – היא לגזים שיש לכם במבנה: החל מגז הבישול במטבח וכלה בגזים המשמשים את המעבדה או המפעל שלכם בעבודה. במידה וזוהתה דליפה, יומלץ להתקין מנדפים שימנעו אסון בעקבותיה, וינקו, הלכה למעשה, את האזור ממפגעי הדליפה באמצעות לכידתה בתוכם.

במידה והבדיקה לא עברה – מה יש לקיים על מנת להגן על המבנה?

יש ללכת בעקבות המלצותיהם של אנשי חברת בטיחות אש, ולהתקין את אמצעי ההגנה שהם מספקים. בראש ובראשונה, ספרינקלרים למניעת התפשטות האש: זה האל"ף בי"ת בכל מערך הגנת אש במבנים סגורים, וזו הסיבה שבמרבית המכללות, וחברות המסחר בתל אביב ובערים הגדולות אסור לעשן אלא בפינת עישון חיצונית. כמובן שאם זוהתה סכנת דליפת גז במבנה שלכם, חשוב להתקין אמצעים למניעת דליפה, ובראש ובראשונה מנדפים ללכידת הגז הדולף. במידה והסיבה לדליפה היא גז בישול, כמובן שאין תחליף להזמנת טכנאי גז שיתקן זאת, אבל במידה והמשרד שאתם מופקדים עליו גדול, ומכיל ביורוקרטיה סבוכה כאשר זה מגיע להזמנת נציגי שירות לתוכה, עליכם בכל מקרה לדאוג לאבטח אותו 24/7, ורק מנדפים יוכלו לממש זאת הלכה למעשה.

אל תהיו שאננים, הזמינו בדיקות בטיחות אש למבנה עליו אתם מופקדים ומנעו את האסון הבא! 

לקריאה נוספת:

יועץ בטיחות

ליווי מול רשות הכבאות