ממונה בטיחות אש

אחת הסמכויות החשובות שישנן בעסקים היא ממונה בטיחות אש. מדובר באדם משלכם אשר מונה על ידכם להיות מי שידווח על עניינים שונים הנוגעים לחוסרים בביטחון האש על מנת שאנחנו כחברת מיגון אש נבוא ונטפל בכך. ממונה בטיחות אש מציל את ארגונו, למעשה, מחוסר תקינות, ובכך הוא מאפשר את המשך ההיתר לרישיון עסק עבור אותה חברה או אותו ארגון זוטר. 

חובותיו של ממונה בטיחות אש

במידה ואין מערכת כיבוי והגנת אש: לדווח לחברת מיגון אש על היעדרה ולתאם פגישה עם נציגיה לקראת התקנתה.

במידה ויש מערכת כיבוי והגנת אש: לדווח על ספרינקלרים וגלאים שלא עובדים או עובדים בצורה בלתי תקינה. לעדכן את המעסיקים שלו על שינוי התקנים ולהזמין את מומחי מיגון האש על מנת לשדרג את מערכת הכיבוי לפיהם.

המלצות למינוי ממונה בטיחות אש

אדם שעסק בזה בעבודתו הקודמת – יתרון. אדם שבא מהתחום ועסק בעבר בהתקנת מערכות מיגון אש – גם מהווה יתרון. במידה ואיש מעובדיכם אינו עוסק באופן מקצועי בכיבוי אש, יש למנות אדם העוסק בלוגיסטיקה ותפעול ולהטיל עליו לעסוק גם במיגון אש על כל רבדיו, כולל עמידה בקשר עם חברה שתפקידהּ הוא להתקין ולהטמיע את מערכות הכיבוי בבתי העסק.

תפקידי חברת מיגון אש בקבלהּ משוב מהממונה בארגון ובעסק

לקבוע פגישה עם הממונה בבית העסק לקראת תיאום התקנת הרכיבים החסרים. לבדוק את מקום העבודה או הארגון, ולזהות פגמים וכשלים, להכין אפיון לפיו יוצבו אביזרי ההגנה, ולהתקין אותם ברחבי הארגון. החברה גם תערוך ניסוי כלים לבדיקת כשירותם של הגלאים והספרינקלרים. 

ללא התקנת מערכות כיבוי אש כחוק אין רישיון עסק

כיום, בית עסק שלא התקין מערכות מיגון כנדרש לא יזכה לרישיון עסק. לכן, חשוב לא רק להטמיע מערכות כיבוי אלא גם לוודא שהן מוטמעות על פי התקנים, ולשנות את מכשירי המיגון במידה והתקנים השתנו בהתאם. ממונה בטיחות אד מטעמכם העומד בקשר אתנו יוודא שהמערכות המתקדמות והנכונות יהיו תמיד אצלכם בעסק, ויוחלפו אם הן יצאו מהתקן. כך, תוכלו להיות בטוחים שבית העסק שלכם מוגן כהלכה מפני תקריות אש מכל הסוגים.

למידע נוסף על מערכות מיגון אש ניתן לפנות אלינו!