תכנון והקמת מערכות גלאי עשן

מערכות גלאי עשן נחוצות מאד לבתי עסק פרונטליים אשר אינם פועלים רק במתכונת מקוונת, אלא מספקים שירותים ומוצרים ממבנה קיים. למעשה, ללא מערכות אלו מוטמעות בעסק לא יוענק רישיון עסק לשנה הנוכחית וגם לא לשנה הבאה. הצטיידות במטפי כיבוי כיום אינה אפילו מהווה את המינימום הנדרש. זה אמנם יספק מענה ראשוני לדליקות, אבל על מנת להשלימו לחלוטין ולמגר את הסכנה יש צורך במערכת בעלת תקן חוקי אשר כנגדה מוענק רישיון עסק. מערכת זו היא מערכת אלקטרונית המבוססת על 3 רבדים:

1. רכזת אבטחה אליה מחובר כל ציוד הגילוי וההתזה, וגם צופרים ואזעקות.

2. רובד הגילוי – גלאי עשן מסוגים שונים.

3. תגובות מערכת – אמצעי תגובה פיזיים לסכנות: ספרינקלרים שישיבו מים למקור האש, וצופרים.

התקנת גלאי עשן בעסק

התקנת מערכות גלאי עשן מצריכה אפיון אשר ינוסח על ידי חברה מוסמכת

האפיון, אשר ינוסח על פי ביקור נציגי החברה באתר העסק שלכם, יקבע היכן להתקין את הרכזת, באמצעות מה יחוברו הגלאים אליה: ישירות, בחציבה, דרך תעלות חשמל קיימות או באמצעות צינור מוביל אנטי ונדלי חיצוני. כמו כן, קובעת החברה היכן להתקין צופרים וסירנות. לאחר השלמת האפיון נכנסת החברה לשלב ההתקנה.

התקנת מערכת גלאי עשן בבית העסק

בשלב התקנת המערכת בבית העסק עוברת החברה ליישם כל מיני תהליכים לשיפור תפקוד המערכת. ייתכן כי כבר בהכנות הראשונות להטמעת המערכת יגלו בחברה שיש צורך בפחות חציבות והכנות תשתיתיות אחרות, ושעם כבלים קצרים ניתן להשלים את כל ההתקנה (זה הכי חסכני בחשמל לצרכן בסופו של דבר וגם הכי יעיל מבחינת תעבורתו). לאחר מיצוי כל ערוצי האופטימיזציה לקראת הצבתה של המערכת, מתקינה החברה להתקין הלכה למעשה את רכיביה.

ניסוי ראשון בהפעלת המערכת

מטרתו של הניסוי היא בראש ובראשונה לבחון האם הגלאים אכן מבצעים את הגילוי, ואם לא – יש לבדוק מהו מקור התקלה: חיבור לא נכון או גלאי מקולקל שיש להחליפו. לאחר מכן ייבחנו תגובות המערכת, כלומר הסירנות והספרינקלרים. תימסר לכם הדרכה בסיסית אודות תחזוקתהּ והפעלתהּ של המערכת.

ניתן ליצור קשר עמנו בכל עת שישנן בעיות בהפעלת מערכת גילוי העשן. אנו עומדים לרשותכם בכל עת!