דברים שחשוב לדעת על בחירת ספרינקלרים למוסדות וארגונים

אם אתם מעוניינים לדעת כיצד להסדיר ספרינקלרים, במאמר זה נספק את כל המידע הנדרש על מערכת חיונית זו. ראשית כל, נסביר מהם הספרינקלרים ולאלו לקוחות הם מיועדים. שנית, נספק מידע כיצד לבחור את השירות שיתקין לכם אותם ומה צריך לדעת לפני שנגשים לבחור בו.

ספרינקלרים – תגובת מערכת לאש חיה

בעוד התשתית שמוכרת לנו כמערכת גילוי אש, אשר מורכבת מגלאים וצופרים עוסקת בחיזוי האש ובאזהרת משתמשי המבנה מפניה, הספרינקלרים הם האמצעים שנותנים לה פייט בזמן אמת באמצעות הטחת מים לעברה. הדבר מתבצע על ידי כל אחד ואחד מהם לחוד. למה הכוונה? לא בכדי קוראים למערכת "ספרינקלרים" ולא "ספרינקלר" כי ספרינקלר (בעברית, מתז) הוא בסך הכל ברז מים שמחובר לזכוכית לחץ. כאשר היא מתחממת מהאש שאוחזת במבנה היא מתפקעת ומהברז יוצאים מים במהירות גבוהה. כאשר האש אוחזת בספרינקלר אחר, הזכוכית שלו מתנפצת וגם שם תהיה הטחת מים, וכן הלאה. ברור ומובן שכאשר האש מכלה את המבנה כולו, מהירות הפתיחה של כל הספרינלקלרים תהיה ממש מידית והם יטיחו מים על האש בשניות ספורות.

לקוחות שזקוקים להתקנת ספרינקלרים

מעונות יום אוניברסיטאיים ושל מכללות בחדרי כביסה ומטבחים, מעונות יום של פעוטות אחרי בית ספר, מפעלים שמייצרים בהם חומרי בעירה או חומרים מעודדי בעירה, בתי ספר, מתנ"סים, וכל מקום אחר בו ישנו סיכוי להתלקחות אש. את הצורך בהתקנת ספרינקלרים או אי התקנת ספרינקלרים קובעת חברה שעוסקת בהגנת אש אשר מוסמכת לאשר את רמת התקינות שלה ולדווח לרשויות להוציא למבנה רישיון הפעלה בגין כך.

בחירת חברת הגנת אש – כך תעשו זאת נכון

על החברה לעסוק במיגון אש ולספק את השירותים על פי תקן. לנציגי החברה אסור בתכלית האיסור למכור לכם ציוד שאתם לא צריכים או להקל ראש ולמעט בהתקנות. היא צריכה לעבוד על פי התקנים להגנת אש עבור עסקים ומוסדות, לבחון כל מבנה לגופו, להסיק מהם הסיכונים שלו ואז להחליט אם הוא זקוק למערכת מיגון והתראת אש בלבד או גם לספרינקלרים. המוסדות והעסקים שאוזכרו לעיל אוטומטית נדרשים לספרינקלרים בשל היותו מקומות עם פוטנציאל בעירה גבוה. בחדרים הספציפיים בהם היא עלולה להתרחש תותקן מערכת ספרינקלרים: חדר כביסה במעון יום, חדר מתנ"ס בו מלמדים מיומנות שקשורה לתחום האש או המטבח, חדרי שירות בבתי ספר, ועוד. חשוב לבחור בחברה שתגבה אתכם במהלך השנים, תציע לכם עדכונים למערכת ותספק מידע חיוני על שינוי בתקנים בזמן אמת.