מערכות ספרינקלרים חכמות – מהן ועבור מי הן מיועדות על פי חוק?

מערכות ספרינקלרים חכמות מספקות את ההגנה המלאה מפני שריפות במבנים. הן מבוססות על מתזים שמזהים אש מתקרבת ונפתחים כאשר זה קורה על מנת לכבות אותה. במאמר זה נסביר מהן מערכות ספרינקלרים חכמות ומי זקוק להתקנתן במסגרת החוק.

מערכות ספרינקלרים חכמות – אופן הפעולה

מערכות ספרינקלרים חכמות מבוססות על טכנולוגיית הברז המתנפץ. כל ספרינקלר הוא למעשה ברז, אלא שבשונה מברז רגיל, אין לו ידית פתיחת מים. במקומה ישנה תחתית חצי מעגלית הדומה בצורתה לכוס שתייה ובתוכה מצוי נוזל קשיח. הנוזל הקשיח מכה בדפנות הכוס כאשר האש מתקרבת ולבסוף שובר אותה, מה שגורם לפעירת חור תחתון בספרינקלר. כתוצאה מכך, מים מותזים לעבר מקור האש. כל ספרינקלר הוא אינדיבידואלי בפעולתו ועל כן מערכת המתזים לא נפתחת בו זמנית. זמני פתיחת הספרינקלרים משתנים בהתאם לקצב התקרבות האש לכל אחד מהם.

מי זקוק למערכות ספרינקלרים – בדקו אם אתם הלקוחות הרלוונטיים

  • ועדי בתים של בנייני משרדים ומגורים וחברות אחזקה מקצועיות המחליפות אותם.
  • חדר המספק שירות קהילתי הכרוך בהפעלה חשמלית או גז: חדר כביסה ציבורי, חדר משחקי ארקייד.
  • מוסדות וארגונים כמו בתי ספר, קניונים, משרדים פרטיים גדולים החולשים על פני כמה קומות בבניין.
  • ישות שתכליתה היא שירות לשם השירות: מעונות סטודנטים, מעונות יום, ועוד.
  • מפעלים העוסקים בעבודה עם חומרי בעירה או מייצרים אותם.

כל אלה נדרשים להתקין מערכות ספרינקלרים חכמות. בפרקים הבאים נבאר כיצד צריכה לתפקד החברה הממונה על התקנתן.

חברת התקנת מערכות ספרינקלרים חכמות

החברה היא חברת מיגון אש העוסקת בכל רבדי המיגון, החל מהתקנת אמצעי גילוי וחישה, כלה בהתקנת תגובות מערכת פסיביות כמו צופרים ועד התקנת ספרינקלרים שהם האמצעים היחידים שהם תגובות מערכת ממשיות. במידה והחברה קבעה שעל פי תקן אינכם נדרשים להתקנת מערכות ספרינקלרים חכמות, היא תצייד אתכם במטפי כיבוי רלוונטיים. מטפים אלו יסופקו גם ללקוחות שנמצא שכן נזקקים לספרינקלרים על מנת שיהיה מענה חירום במידה של כשל תפקודי במערכת.

שירותי החברה לאחר ההתקנה

לאחר התקנתן הראשונית של מערכות ספרינקלרים חכמות, הלקוח הוא חלק ממשפחת לקוחות החברה. ככזו, היא צריכה לספק לו עדכונים לגבי שינויים בתקן, שדרוגים טכנולוגיים במערכת במידה ונדרשים, ולא פחות חשוב, ביורוקרטיה למען הלקוח שתוביל להוצאת רישיון עסק לשנה הבאה כנגד מערכת הגנת אש תקינה שנמצאה על ידי מחלקות הפיקוח ברשות המקומית או במועצה האזורית.