התקנת מערכות ספרינקלרים מתקדמות

התקנת מערכות ספרינקלרים היא משימה נדרשת עבור כל מוסד או עסק פרטי. בשונה מבתי מגורים, שם אין חובה (ומיד תדעו שאין גם התאמה מעשית) להתקין מערכות אלה, במבני ציבור – בין אם הם מטעם הממסד ובין אם הם בבעלות פרטית, חובה להתקין מערכות ספרינקלרים. גם בתחום המגורים ניתן למצוא לא מעט מקומות שמותקנות מערכות אלו, למשל בבניינים בחדרי משאבות, בחדרי מדרגות ובכל מקום אחר שמשמש כמרחב ציבורי. מהם הספרינקלרים וכיצד הם מותקנים?

ספרינקלרים – מבוא קצר

ספרינקלרים, ובעברית מתזים הם אמצעי הגנה מפיצי מים בלחץ רב אשר זהה בעוצמתו לכ- 10 צינורות גרניק מתכתיים של חברות הניקיון. הן מחוברים דרך הגג והחלקים העליונים של הקירות במבנה באמצעות תשתית צינורות, ועובדים על פי בקרה של מערכת מיגון אש בלבד. מערכת זו מחולקת ל- 3 רבדים: פיקוד, גילוי ותגובה. רכיבי הגילוי (הגלאים) מאתרים את השריפה ושולחים אותות ללוח הפיקוד של המערכת. האחרון מפעיל את אמצעי תגובות המערכת, כלומר מורה לספרינקלרים להתיז מים ולכבות את האש.

התקנת ספרינקלרים משולבים מערכות כיבוי אש

ההתקנה מתבצעת על ידי חברה מוסמכת אשר מתקינה ספרינקלרים סמויים וגלויים כאחד, באישור מכון התקנים. בנושא כמו ספרינקלרים תקן רשמי קיים והעסקים והמוסדות מחויבים לעמוד בו. לכן, מאד חשוב להשקיע בבחירת החברה המתקינה, משום שהיא צריכה לתפקד בפועל גם כחברה מתחזקת. שינה המחוקק את התקן? הועברה הוראת שעה לשינויו? המתקינים שלכם צריכים להיות הראשונים לדעת מכך, וכמובן לעדכן אתכם ולהתקין מחדש. 

כמה זה עולה לנו

עבור ספרינקלרים מחיר משתנה בהתאם לדגם ולפונקציות המוצר. ספרינקלרים נסתרים בדרך כלל יתומחרו יקר אבל יש להם יתרון שהם לא מפריעים לנו העוסקים ובעלי החזקות על המוסדות בזווית העין. אתם יכולים לשמור על עיצוב המבנה ולא להרגיש בנוכחותו של הספרינקלר. בעת שריפה הוא יישלף וישיב מים לעבר מקורותיה. כמובן שמי שמעבה מבנה מאד גדול כמו חדר מדרגות או מסדרון ציבורי ענק באיזשהו משרד – יהיה זקוק מטבע הדברים ליותר ספרינקלרים, ולכן המחיר PER אחיד עשוי יהיה להשתנות.

תעשיות מיגון – התקנת ותחזוקת ספרינקלרים

בחברת תעשיות מיגון מתקינים מערכות כיבוי אש משולבות ספרינקלרים במוסדות ובבתי עסק. מעוניינים לקבל רישיון עסק לשנה הבאה? בואו להיבדק ולהשתדרג במערכות כיבוי האש המתקדמות ביותר!