התקנת ספרינקלרים חכמים במבנים

כיום, כמעט כל בניין יזמי חייב להתבסס על ספרינקלרים חכמים בחדריו השונים. בניין ממוצע מכיל חדרים שהסיכוי שדליקה תפרוץ בהם גבוה למדי כמו חדרי משאבות בהם עלול להיווצר עומס חשמלי, וחדרי גז החשופים להתלקחות גז בישול. גם עבור חדר המדרגות, שמחובר מבנית לחדרים הללו, חשוב לתת מענה כיבוי אש אוטומאטי במקרי דליקות.

התקנת ספרינקלרים חכמים בבניין המגורים

ההתקנה חייבת להתבצע על פי צרכי הבניין, ולהתבסס על אפיון של חברת כיבוי אש. על פי רוב, נהוג לחלק את הבניין לשלושה חלקים: חדר משאבות הבניין, חדר הגז והחלק העיקרי של חדר המדרגות. בכל חלק, מטמיעים אמצעי כיבוי אש על פי כיווני השריפה, וכן על פי הדליקה אשר עלולה לפרוץ: עקב חשמל, עקב מתכות, עקב גז או עקב נוזלים דליקים כמו דלקים ושמנים. 

מדוע חשוב להתקין ספרינקלרים חכמים בבניין ולא להסתפק בשום אופן במטפי כיבוי?

ראשית כל, כי אלו הדרישות במרבית המקרים בהם יש צורך באישור אכלוס לאותו בניין. שנית, משום שמטף אינו אמצעי כיבוי אוטומטי, אלא כזה שהדרכה ויישום חייבים להינתן לגביו. ספרינקלר, לעומתו, הוא אמצעי כיבוי הפועל אוטומטית, על בסיס גילוי אש באמצעות אמצעי גילוי וחישה המזהים נפח בתנועה. לכן, אמצעים כמו ספרינקלרים חכמים במבנים מצילים חיים, ומונעים את הטרגדיה של אותם דיירים או יזמים שמצאו את עצמם בשריפה, ולא צלחו בהפעלת המטף. יחד עם זאת, חשוב כן להחזיק במטפי כיבוי במקרה של השבתת המערכת האוטומטית והיווצרות צורך זמני להפעיל אמצעי ידני.

חידוש המערכת ועידכונהּ

אנו ניידע אתכם כלקוחותינו על אמצעים מחודשים בתחום כיבוי האש. במידה ואותם אמצעים נכנסו לתקן במקום אמצעים ישנים שמותקנים באתר שלכם, נודיע לכם מבעוד מועד ונקבע מועד להחלפת האמצעים באמצעים העדכניים. גם במקרים שהשדרוג שלהם אינו חובה, נודיע לכם על המצאותו על מנת שתאפשרו לעצמכם להקדים את המאוחר ולהצטייד באמצעים המתקדמים ביותר לכיבוי אש. כמובן שעדכון כזה יתבצע רק אם יהיה מדובר באמצעי כיבוי הרלוונטיים למבנה שלכם, המטפלים בכשלים אשר אבחנו כשבדקנו אותו ביום האפיון, ערב התקנת המערכת.

פנו אלינו למידע נוסף על ספרינקלרים חכמים במבנים. אנו מתקינים מערכות ספרינקלרים במבני מגורים ומשרדים!