כך מומלץ לבחור מערכות ספרינקלרים לארגונים

במאמר זה נספק את המידע אודות בחירת מערכות ספרינקלרים. מאמר זה מיועד בעיקרו לחברות אחזקות, מפעלים וגופים מוסדיים החייבים בהתקנת מערכות אלה. אופן בחירתה של המערכת אחיד ומבוסס על תקנים שנוסחו על ידי המחוקק במסגרת תקנות הגנת אש.

בתחילה, יש לפנות לחברה למיגון אש

מתוקף היותכם חברת אחזקות, חברת ניהול בניינים, גוף מוסדי או עסק גדול החולש על פני מרחבי ענק, אתם ככל הנראה מועמדים להתקנת ספרינקלרים. מתוקף היותכם עסק או מוסד באופן כללי, אתם חייבים על פי חוק להסדיר מיגון אש, גם ברמה מופחתת מזו. לכן, הצעד הראשון שלכם הוא לפנות לחברה שמתמחה בנושא ואשר בסמכותה לאשר תקני מיגון אש, לקדם רישיון עסק ולשדרג מערכות מיגון אש קיימות. הצעד השני הוא לקבל חוות דעת מהחברה, על פיה ניתן יהיה לדעת אם תצטרכו רק צופרים וגלאי אש או גם מערכות ספרינקלרים.

נקודות שחשוב להבין לפני בחירת החברה

חברה למיגון אש אינה עוסקת רק במיגון ברמה הנקודתית אלא גם בהשלכות לעתיד. לכן, מאד חשוב לבחור בחברה שלא זונחת את הלקוחות שלה אלא עומדת עמם בקשר רציף ודואג, ממש כמו הורים לבנם. נציגי החברה יידעו בדיוק מה יש לכם ומה אין לכם במערכת בכל רגע נתון ויתאמו אתכם שדרוג אפשרי למערכת במידה והמחוקק שינה את התקנים או שמבחינה טכנולוגית יצא דגם יותר משודרג של סוג המערכת שכבר יש לכם. הדבר השני שחשוב לוודא הוא כי חברת מערכות ספרינקלרים חפה מביורוקרטיה קשה, קשובה ללקוחות שלה ומקדמת עבורם הוצאת רישיון עסק ואישור של מערכת המיגון לשנה הבאה.

שירותים מיוחדים לאחר התקנת ספרינקלרים

יישום בדיקה שהמערכת עובדת ומים מותזים מהמתזים. כמובן שהבדיקה הזו צריכה להיות יסודית בהכנות אליה, עם הגנה מפני נזקי מים. בנוסף, על החברה להיערך לשירות של הזזת ספרינקלרים. אם החדר שיש בו סיכון לבעירה בבניין או בעסק שלכם, בשל הפעילות המיוחדת שמתנהלת בו, עומד לשנות את מקומו, יש להתקשר לנציגי החברה שיבואו לבצע עבורכם הזזת ספרינקלרים לעבר החדר החדש. אין לתפעל פעולה זו לבדכם בשום אופן. החברה צריכה להישאר בקשר עדכני עם הלקוחות שלה, לדווח להם על מערכות ספרינקלרים חדשות ולעדכן אותם בזמן אמת על התפתחויות מול הרשויות השונות שאחראיות לאישור רישיון עסק והפעלת מבנה. רישיון זה מנופק כתלות באיכות מערכות מיגון אש וכן מערכות ספרינקלרים פעילות.