מדריך קצר לבחירת יועץ בטיחות אש לבית העסק או לארגון

יועץ בטיחות אש מופקד על נושאים שונים בתחום הגנת האש אשר הוסדרו בחקיקה ונועדו להגן על העסק והארגון מפני שריפות. הוא עוסק במתן ייעוץ בטיחות אש, בהכנת תיק שטח הממפה את תרחישי השריפה העיקריים באזור ובמבנה ואת המענה הנדרש להם מצד גורמי ההצלה, ובמכירה והתקנה של אמצעי בטיחות האש בתוך המבנה: גלאי אש, צופרים וספרינקלרים. במדריך זה תוכלו ללמוד כיצד לבחור יועץ בטיחות אש.

בחרו יועץ בטיחות אש הפועל באזור עבודתכם

יועץ בטיחות אש הפועל באותו אזור עומד בקשר עם מפקחים וגורמי אכיפה מקומיים ויוכל להסדיר מולם את נושאי הבטיחות השונים עבורכם בקלות. כאשר חברת ייעוץ הבטיחות נותנת שירות באזור שלכם אתם יכולים להיות בטוחים שאתם מכוסים בתחום הגנת האש, משום שחלק ניכר מהדרישות מגיעות מהפיקוח המקומי ולא ברמה הארצית. הן ייושמו אחת לאחת על מנת שהעסק שלכם או הארגון מטעמו אתם מגיעים יעמדו בדרישות לקבלת רישיון עסק או היתר בנייה.

בחרו יועץ בטיחות אש שהתנסה בסוג עסק או ארגון כמו שלכם

אמנם הדרך בה מיישמים ייעוץ בטיחות אש היא חד ערכית על פי נהלי מכון התקנים והפיקוח האזורי, אך הוכח כי ישנם הבדלים בין אפיוני בתי עסק בהתאם למשלח ידם ותחום ייצורם. לכן, אם אתם בעלי עסק בתחום ספציפי, מומלץ לוודא כי יועץ בטיחות אש מגיע משירות חברות העוסקות בו, על מנת שהוא יוכל להפעיל את הכלים האפקטיביים ביותר בשביל לסייע לכם להסדיר תעודות עסק או היתרי בנייה. 

עברו על חוזי חברות יועצי הבטיחות וודאו שהם כוללים את הסעיפים הבאים

  • עמידה בקשר עם הלקוח במהלך תקופת החוזה – נדרשת על מנת לעמוד בשינויי תקן ולהיוותר תמיד עם מוצרי כיבוי אש מעודכנים ותקניים.
  • ביצוע כל שירות שיתבקש על ידי הלקוח כולל הזזת ספרינקלרים – אם אתם בית עסק שנוהג לעבור משרד וזקוק להתקנות חוזרות, חשוב שזה ייכלל בחוזה החברה על מנת שיהיה לכם למי לפנות כדי ליישם זאת.
  • יצירת קשר טלפוני יזומה מצדכם בקלות – חשוב לוודא שהחברה מספקת מענה מהיר ללקוחותיה עם מינימום ביורוקרטיה כאשר אתם זקוקים לפנות לנציגיה בשאלות ובירורים שונים לגבי תקינת בטיחות אש,, שירותים נלווים, ועוד.