מידע חשוב על תחזוקת גלאי עשן

גלאי עשן הוא גלאי אינפרה אדום המבוסס על חום. מה שקורה בדרך כלל הוא שנציגי חברת מיגון אש המתקינים גלאי עשן ללקוחות העסקיים שלהם קובעים שהגלאי יחובר למערכת מיגון אש שתחובר לסירנות ואזעקות שיפעלו כאשר הגילוי התרחש. אלו צעדים יש לעשות על מנת לוודא את תקינות אמצעי החישה שלכם ולהבטיח שהשריפה הבאה תתגלה בזמן?

עריכת בדיקה שנתית לגלאים ולרכיבים ההיקפיים של מערכת המיגון

תחזוקת גלאי עשן מצריכה עריכת בדיקה שנתית לרכיבי מערכת המיגון ובראשם גלאי העשן עצמם. בבדיקה מוודאים כי אלומות האינפרה האדומות עובדות תקין ומזהות שריפה. במידה והגלאי אינו תקין הוא יתוקן או יוחלף בגלאי אחר. היתרון בעבודה מול חברת מיגון אש הוא שיש מי שערב לציוד הכיבוי שלכם ודואג לתחזק ולתקן אותו במידה וחלו בו שיבושים.

כיול גלאי חדש

כמובן שגם גלאי חדש לא "יישמע" אוטומטית לדרישות שלכם כלקוחות מיגון אש. ייתכן ותבקשו כי אזור מסוים יהיה חופשי מגילוי על מנת שניתן יהיה לעשן בו, למשל. במקרים כאלו, יש להתקין את הגלאי רק באזורים בהם העישון אסור, אבל גם לבצע כיול. ייתכן כי בבית העסק יש מטבח ובו ציוד חימום, ואתם לא רוצים שהגלאי והסירנות יפעלו על כל שימוש שלכם במטבח. כיול הגלאי מבטיח כי רק חום מסוג שריפה יגרום לו לעבוד.

עדכון גלאי העשן בהתאם לתקן

מדי שנה, עורכת חברת תחזוקת גלאי עשן בדיקה לציוד כיבוי האש שלכם. במידה וגלאי עשן מסוימים יצאו מהתקן, יותקנו במקומם גלאי עשן חדשים העומדים בדרישותיו. בדיקה זו לא רק שומרת על בטיחות האש שלכם אלא מוודאת כי תקבלו רישיון עסק גם לשנה הבאה. לכן, היא מאד חשובה לעריכה בזמן על מנת לוודא שאתם מאוישים בציוד גילוי האש הנכון.

שירות מלא לגלאי העשן במהלך השנה

במידה ואתם חושדים שהגלאי אינו תקין, לא מבצע את מהלכי החישה שלו או יצא מכלל פעולה, יש ליצור קשר עם חברת ייעוץ מיגון אש לשליחת נציג תחזוקת גלאי עשן לבדיקתו. מאד חשוב לעשות זאת בזמן על מנת לוודא שיש לכם אך ורק גלאים תקינים בחדרים ובמסדרונות השונים.