ציוד כיבוי אש מכני להתקנה במבנים מסוגים שונים

ציוד ידני לכיבוי אש נדרש בכל מבנה ומבנה, ממגורים ועד עסקים. יועצי כיבוי אש יוכלו לספק לכם מידע על הציוד שדרוש להתקנה במקום. ברוב המקרים, כאשר מדובר בבית מגורים, כיתת לימוד קטנה או כל מקום שאין בו פוטנציאל בעירה ברמה גבוהה, נדרשת התקנת מטף בעל קיבולת שתיקבע על ידי היועצים. במקומות בהם פוטנציאל הבעירה מעט יותר גבוה, נדרש התקנה של ארון כיבוי אש המכיל אמצעי כיבוי מסיביים יותר כפי שנלמד בפרקים הבאים של מאמר זה.

מטפי כיבוי אש

הרכיבים הבסיסיים שמשמשים לכיבוי והשתלטות על אש. מטפי כיבוי אש מופעלים ידנית באמצעות השמטת נצרה בצבע צהוב ולחיצה על ידית שחרור חומר הכיבוי. שעון המטף מורכב מחלק ירוק ומולו חלק אדום. כאשר המחוג נמצא בחלק האדום, סימן שיש מחסור בחומר כיבוי, או שהוא פג תוקף ואינו צפוי לסייע לכם להשתלט על שריפות. במקרה כזה, יש לפנות לחברת יועצי מיגון אש על מנת למלא את המטף.

התקנת מערכות גילוי אש ועשן

ארונות כיבוי אש

בארונות אלו מותקנים אמצעי כיבוי היי אנד המספקים מענה עוצמתי יותר מזה של המטף. בתוך הארונות הללו ניתן למצוא גלגלון ובו זרנוק מעור או מבד: צינור ענק שקצה שלו ישנו מזנק המטיח את חומר הכיבוי לעבר מקור האש. חשוב להבין כי מדובר בהטחה בעוצמה גבוהה מאד המסוגלת לשבור חפצים עדינים, אך בעת חירום כאשר ישנה שריפה זהו הפתרון היעיל ביותר. ארונות כיבוי אש יזוהו על פי צבעם האדום עם הכיתוב הלבן "אש". מקומות בהם הם נדרשים הם כאלו בעלי פוטנציאל בעירה גבוה מאלו שבהם ישנם מטפים בלבד.

קביעת מיקומי אמצעי ההגנה

את המיקומים לקידוח תשתית הטמעת המטפים או הארונות קובעים יועצי בטיחות אש בהתאם לגורמי הסיכון שיימצאו במבנה. כאשר בית מסוים או בית עסק סוים להיבנות, השלב הסופי לפני קבלת אישורים הוא קריאה ליועצי בטיחות אש שיקבעו היכן יש להציב מטפים. בבתי עסק ומסחר פעילים – יש להסדיר בנוסף לכך גם מערכת מיגון אש ולעתים גם מערכת ספרינקלרים המבוססת על הטחה אוטומטית של מים מהתקרה לקירות ולרצפה בעת התהוות שריפה גדולה במקום.