כל מה שרציתם לדעת על מיגון אש

מיגון אש הוא כורח בבתי עסק ובמוסדות על פי חוק. על מנת לקבל רישיון עסק או רישיון הפעלה של המבנה המוסדי, יש לוודא כי מערכות מיגון אש מתאימות מותקנות בהם. ההתקנות תלויות בסוג המבנה ובאמצעי המניעה המתאימים לו. למשל במעונות סטודנטים ישנם חדרי שינה וחדרי כביסה. באחרונים, על פי הגדרת החוק, אסור לעשן או להבעיר אש בכלל ולכן מותקנים שם ספרינקלרים לזיהוי מוקדם של התחממות והתזת מים לכיוונה. בחברות ובעסקים בהם אין מגבלת הדלקת אש באופן תקני (כיריים במטבח או עישון) יש להתקין רכזת אבטחת אש ואליה לשייך גלאי אש בהתאם לתקנים של המבנה. בחברת מיגון אש מוסמכת ניתן יהיה לבחון את המבנה העסקי או המוסדי שבחזקתכם ולהתקין בו אמצעי מיגון אש נדרשים.

מיגון אש בדירות ובבתים

בדירות ובבתים, בשונה מעסקים, אין חובה חוקית להתקין מערכות מיגון אבל יש חובה שמטף כיבוי בודד יימצא במבנה. חשוב לבדוק שהוא כשיר לכבות אש, באמצעות ווידוא שהמחוג שלו מראה על האזור הירוק ולא האדום. במידה והוא באזור האדום – יש לפנות לחברת מיגון אש להחלפת חומר הכיבוי שבתוכו או להחלפת המטף כולו שאולי יצא מכשירות. בנוסף, אנו מאד ממליצים להתקין גלאי עשן מעל הכיריים. בשונה מגלאי אש זהו לא מוצר שמחובר לרכזת אבטחה אלא פועל באופן עצמאי ומזהה התחממות שאינה הדלקה תקנית של האש הכחולה בכיריים, למשל דליפת גז.

מיגון אש בעסקים ובמוסדות

בעסקים ובמוסדות מיגון אש הוא תשתית חובה בהתאם לחוק. זה לא מסתכם רק במטף אלא בהתקנת רצף של גלאי אש המחולק לאזורים. לרוב חדר או 2 חדרים מוגדרים אזור גילוי ולכן כמות הגלאים שנדרשת תלויה במספר החדרים. הם מחוברים לרכזת אבטחה, ממנה ניתן להסיק מהו האזור הנגוע ולהיערך לכיבוי שלו באמצעות מטף או להתרחקות ממנו להזעקת כוחות הכיבוי של מכבי האש. בעסקים מסוימים ישנם חדרים שצריכים להיות מוגדרים כאסורים להבערת אש בכלל, גם באמצעים חוקיים כמו גפרורים או מצתים לשם הדלקת סיגריות וסיגרים. באזורים אלו יש להסדיר התקנת מערכת ספרינקלרים שתזהה אש מבעוד מועד ותוכל להפעיל מטריצת מתזים שתכבה את האש מהתקרה.

למידע נוסף בנושא מיגון אש בבתי עסק ומוסדות

רכזות גילוי אש

רכזות גילוי אש לפגישת ייעוץ ללא התחייבות ו/או לפרטים נוספים: רכזת גילוי אש GUARD-7 רכזת גילוי אש ADR-7000 רכזת גילוי אש SAVER-7000 רכזת גילוי אש

קרא עוד »

התקנת מערכות ספרינקלרים

התקנת מערכות ספרינקלרים לפגישת ייעוץ ללא התחייבות ו/או לפרטים נוספים: תעשיות מיגון אש מתמחה מזה 25 שנה בהתקנת מערכות ספרינקלרים ומשאבות לכיבוי אש בבתי משרדים,

קרא עוד »