התקנת מערכות ספרינקלרים בהתאם לתקנים המתבקשים בארגונים וחברות תחזוקה

התקנת מערכות ספרינקלרים נדרשת עבור כל מי שמחזיק מבנה או בניין שיש בהם סיכון לבעירה. בימינו, בכל בניין ישנו סיכון שכזה, משום שמתוקף העובדה שהוא מומן באמצעות מים ממשאבות חשמליות ויש בו פעילות של גז, הוא חשוף לשריפות, כמו גם לאסונות אש בקנה מידה קטן יותר. כיצד תעבו את הבניין שלכם עם מערכות ספרינקלרים? ומתי הן נדרשות גם בתוך הנכס המשרדי או הארגוני בתוך אותו בניין? להלן כל המידע שתזדקקו לו בנושא התקנת מערכות ספרינקלרים.

למי נועדו מערכות ספרינקלרים?

הן נועדו עבור כל מי שיש בקרבו סיכון שתתרחש אש וסביבתו היא סביבה עסקית, ארגונית, מוסדית או תעשייתית: חברות תחזוקה שמנהלות בנייני מגורים חייבות לאייש אותן בספרינקלרים שיגנו מפני התחממות של משאבות המים, צינורות הגז וקווי הולכת החשמל לדירות. במקרה זה, התקנת מערכות ספרינקלרים תתבצע בחדר המדרגות. זאת, בשונה ממקום שמנהל משקיוּת של סטודנטים, למשל מעונות ומתחם השכרה מטעם המוסד להשכלה גבוהה. במקום זה, בכל אזור שיש בו מגע עם תשתיות מסיביות של גז וחשמל, כמו חדר האוכל וחדר הכביסה, חובה להסדיר התקנת מערכות ספרינקלרים על מנת שיספקו מענה אמת כנגד היתכנות של שריפה. הספרינקלרים נועדו עבור כל מי שבמבנה שלו ישנו חשש לבעירה, ובמקרים מסוימים קטגורית, על פי חוק, יש להסדיר מערכת ספרינקלרים מתוקף הייעוד של הבניין או מקום ההתכנסות.

כיצד הספרינקלרים פועלים?

במסגרת התקנת מערכות ספרינקלרים יודגם השימוש בהם באמצעות בדיקה שההתקנה הצליחה. במהלך הבדיקה החדר ימוגן מפני מים באמצעות ניילונים, ושכבות של חומר סופג על מנת להגן על תכולת החדר. הספרינקלרים הם למעשה ברזים שמה שפותח אותם הוא עומס חום. כאשר הוא מתקרבת לקצה ברז הספרינקלר, נוזל התכה שנמצא בתוך התחתית שלו מכה בה ושובר אותה. כתוצאה מכך נפער חור במערכת המים של הבניין ומבעדו מותך סילון מים לעבר מקור האש. ספרינקלרים הם אינדיבידואליים ואף פעם לא נפתחים בו זמנית ולכן כאשר האש תמשיך לאחוז במבנה, הם ימשיכו להיפתח בהתאם לרמת הקירבה שלהם ממנה.

כיצד חברת מיגון אש יכולה עוד לסייע לבעלי מבנים?

החברה מבצעת התקנת מערכות ספרינקלרים ומספקת אל כל השירות שמסביב לה, כולל הזזת ספרינקלרים לחדר אחר עליו יש להגן, ושדרוג חדרי המבנה כולו במערכות מיגון אש אלקטרוניות המבוססות על גילוי, חישה והפעלת צופרים לאחר שהמערכת קלטה את האש. החברה מציעה עדכונים ושדרוגים למערכות השונות וטיפול במתן רישיון עסק לשנה הבאה לאחר בדיקת כשירותה של המערכת.