מערכות ספרינקלרים למענה שריפה בכל עת

במידה וחדרים מסוימים הנמצאים במבנה שבחזקתכם או בבעלותכם אינם עומדים להכיל מחשבים, או לשמש כמטבח, הם מתאימים לאירוח מערכות ספרינקלרים. מערכות אלה נועדו לזהות חום של 68 מעלות ומעלה ולהשיב מים וחומרי כיבוי לעברו. הזיהוי נעשה באמצעות פקק שמתבקע באמצעות חומר ביקוע מיוחד שנמצא בתוכו. על אף הביטוי "מערכות ספרינקלרים" מדובר על יחידות עצמאיות. כל ספרינקלר הוא גלאי בפני עצמו, וצפוי להתבקע כי הוא והוא בלבד ספג טמפרטורה של 68 מעלות צלזיוס ומעלה. לאחריו יתבקע הספרינקלר הבא שספג טמפרטורה זו וכד'. מה חשוב לדעת על המערכות הללו? אלו פעולות תחזוקה מתבצעות בהן?

חדרי משאבות ומאגר מים לכיבוי אש

תחזוקה לאחר אירוע דליקה

במידה וחוויתם אירוע דליקה, הספרינקלרים נכנסו לפעולה והצילו את החדר מאחיזת אש. כעת, יש למסור אותם לבדיקה של מומחי מיגון. הם יגיעו לחדר בו התרחשה הפעלתם ויבדקו את המתזים השונים, יאבחנו איפה חסר חומר ביקוע ואיפה הפקק כבר אינו נמצא ויחדשו או המתז או יחליפו אותו במתז חדש. מערכות ספרינקלרים צריכות להיות כמו חדשות במבנה בו התרחשה אחיזת אש, שכן השארת המצב הקיים הופך את הספרינקלרים ללא כשירים עוד.

הזזת ספרינקלרים בעקבות שינוי ייעוד החדר

בדרך כלל ספרינקלרים מותקנים במקומות שאין בהם בכלל טכנולוגיה או שסף ההתחממות שלה מאד נמוך עד כי פעולתה התקינה אינה מזוהה על ידי המתזים. למשל, בחדר כביסה נהוג להתקין ספרינקלרים. חדר שירות שכזה יכול להיות מוסב לחדר בעל פעילות אחרת, למשל חוות שרתים. במידה והחלטה כזו התקבלה במבנה או בארגון שלכם, חשוב להזמין שירות הזזת ספרינקלרים. שירות זה הוא למעשה פירוק מערכות ספרינקלרים, סתימת חורי ההברגה באמצעות מרית וצביעה מחדש. הספרינקלרים יותקו לחדר אחר בו הוחלט שתהיה הגנה ושלא יהיו טכנולוגיות גבוהות או הדלקות אש מכל סוג.

מטרת הספרינקלרים – כך תדעו אם הם מתאימים לשירותכם

המטרה היא להגן על חדר שלא מורשית בתוכו התחממות מכל סוג: לא של מחשבים, לא של חוות שרתים ובוודאי לא הדלקת סיגריות או גז בישול. במידה וחדר כזה נמצא ברשימת הנכסים שבתוך המבנה, הוא מתאים להגנה על ידי ספרינקלרים. שימושים נפוצים: חדרי כביסה במעונות סטודנטים, חדרי כביסה ברחבי העיר, מועדוניות בארגונים גדולים, ועוד. אם החלטתם להתקין מערכות ספרינקלרים או שמערכת כזו כבר נמצאת ברשותכם, דאגו להתקשרות עם שירות תחזוקה מתאים.

למידע נוסף בנושא מערכות ספרינקלרים

שירות ותחזוקה לספרינקלרים

בדיקה תחזוקה ושירות למערכת ספרינקלרים לפרטים נוספים ו/או לייעוץ ללא התחייבות מלאו פרטים שירות ותחזוקה למערכת ספרינקלרים לפי תקן 1928   תעשיות מיגון אש מספקת

קרא עוד »

ספרינקלרים

ספרינקלרים עושים אצל המקצוענים – תעשיות מיגון אש לפגישת ייעוץ חינם, מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם פתרונות כיבוי שאפשר לסמוך עליהם ברגע האמת התקשרו עכשיו

קרא עוד »

גלאים משולבים

גלאי חום

גלאי קרן

גלאי עשן לתעלות מיזוג אוויר