בחירת ספרינקלרים בארגונים ובגופים מוסדיים – כך מומלץ לממש אותה

אם גם אתם חפצים לדעת כיצד להסדיר ספרינקלרים, במאמר זה אנו מספקים את כל מה שאתם צריכים לדעת בנושא זה. אם הנכם אחראים על גוף מוסדי, או חלק ממערך הרכש בארגון פרטי גדול, ישנו סיכוי טוב שתצטרכו ספרינקלרים. הספרינקלרים, או מתזים כפי שהם נקראים בעברית, הם אמצעים לפיזור מים בזמן אמת על אש חיה במטרה לכבות אותה. בכך, הם נבדלים ממערכות הגנת אש מבוססות אזעקות וצופרים, שמשמשים רק לגילוי והתראה אך לא להגנה פיזית.

הכל מתחיל בחובה להתקין מערכת מיגון אש

כפי שלא אתם קובעים אם אתם זקוקים להפניה מקצועית כאשר אתם חולים, אלא רק הרופא יכול לפסוק לגבי כך, ברמה זו עובד תחום הספרינקלרים. החובה החוקית שלכם היא להסדיר מערכת מיגון אש מתוקף היותכם עסק, ארגון או גוף מוסדי. מומחי מערכות מיגון אש ידעו לזהות האם המערכת צריכה או לא צריכה לכלול ספרינקלרים. כיצד הם קובעים זאת? על פי פוטנציאל הבעירה במבנה, ובהתאם לרמות הסיכון שהדבר יתרחש. הקביעה נעשית על פי תקנים כתובים שלא משאירים מקום לדעה אחרת.

בחירת החברה האחראית על מיגון אש

על החברה לעסוק בספרינקלרים. אם אתם בוחרים חברה שמדווחת לכם שאתם זקוקים להם אך עליכם לפנות לשירות אחר, הדבר פשוט ייצור לכם בלגן ביורוקרטי. עדיף שספק אחד יטפל בכל בעיות מיגון האש שלכם. כמו כן, על החברה להיות בקיאה בכל תקני הגנת האש, לזהות נקודות תורפה ולדווח לכם עליהן. חשוב להיוועץ עם לקוחות הגנת אש אחרים שידווחו על רמת שביעות רצונם מהחברה.

מימוש ההתקנה הלכה למעשה

ספרינקלרים דורשים חציבה בתקרה, הברגה אליה, חיבור למערכת המים ובדיקה. הבדיקה תיעשה באמצעות עיטוף כל הקירות בניילונים נגד מים, וציוד יקר או רגיש יוצא מאותו חדר. ההמלצה היא להשאירו בחוץ בכל מקרה כדי שהמים של הספרינקלרים לא יגרמו לו נזק בשעת שריפה. במידה והניסוי שנעשה בחום יבעיר את אחד הספרינקלרים, כמובן זה שנמצא קרוב למקור החום, משמעות הדבר שההתקנה הצליחה. בזמן אמת, ספרינקלר אשר נמצא ליד מקור החום יידלק ויתיז מים ואם האש תמשיך להתפשט אז יתר הספרינקלרים יפעלו בהתאם למרחק של הלהבות. ההתקנה תתבצע כאשר השיפוצים יסתיימו ויינוקו על ידי עובדי החברה. הנהלת החברה תעמוד עמכם בקשר בנושא שדרוג אפשרי למערכת, תמיכה טכנית ושירותים שונים הנוגעים לה, לרבות הוצאת רישיון עסק או אכלוס מבנה לשנה הבאה.