גילוי אש באמצעות גלאי עשן וחיישנים ייעודיים

בואו ללמוד על האפשרויות השונות לגילוי אש במערכת הגנת אש. מערכות אלה מהוות חובה חוקית בכל בית עסק או מוסד, לרבות מקומות בהם ניתנים שירותים כמו מסעדות ומעונות סטודנטים. הגלאים מהווים את הלב של אותן מערכות משום שהם אלו שמיישמים גילוי אש הלכה למעשה. כיצד זה נעשה?

גילוי אש באמצעות פוטואלקטריקה

גלאי פוטואלקטרי מיישם גילוי אש באמצעות מבוך שנמצא בתוכו ומשדר פנימי. המבוך קולט את האש ובוחן האם היא "מטיילת" בתוכו או חולפת מבלי להתמקד בו. במידה והאש נמצאת בתוך המבוך, סימן שמדובר באירוע שריפה ואז הגלאי פועל והצופר מופעל. במידה והאש לא נמצאת בתוכו, סימן שמדובר באירוע אש מזדמן כמו הדלקת סיגריה או כיריים במטבח ואז הוא כמובן לא פועל.

גלאי אש אינפרה אדום

גלאי אש זה משדר למראת פריזמה שנמצאת מולו אינפרה אדום. זהו גוון שאינו בטווח הנראה של האדם, בשונה מצבע אדום ממשי. ואולם, על אף חוסר הנראות שלו, בפועל הוא מאבד מהפיגמנט שלו ואת זה הגלאי מיועד לאבחן. גילוי אש מסוג זה בדרך כלל מתוכנת לזיהוי אובדן פיגמנט אינפרה אדום של 25% , 35% או 50%. ניתן לכייל בהתאם לצרכי הגנת האש במקום המיועד. כמובן שאם התרחש אובדן, לבטח אוחזת שריפה במקום, שכן האש מכלה את הגוון האינפרה אדום המקורי ואז הגלאי מאתר בפועל את האש.

גלאי אש יניקה

אמצעי גילוי אש מסוג זה מבוסס על נוריות שבנוסף לגילוי האש גם מראות איפה זורם אוויר נקי על מנת שמי שנמצא במקום יוכל להתפנות לשם. בזכות גלאי זה, לא רק שנמנעת חשיפה לאש, מי שנמצא במקום יכול להימלט למקום מבטחים וליהנות מאוויר נקי.

התקנה ושילוב של גלאי אש במערכת

ניתן לשלב אמצעי גילוי אש במערכות הגנת אש קיימות או להתקין אותם עם מערכות חדשות. חשוב שהתהליך ילווה בידי חברה מנוסה המתמחה בכיבוי אש על מנת שהאמצעים יעמדו בתקנים ויספקו לכם את תנאי הרישיון להפעלת עסק או מוסד בישראל. מערכת הגילוי, לרבות אמצעי גילוי אש, צריכים לעבור בדיקה כל שנה לווידוא תקינותם על מנת שניתן יהיה להמשיך בפעילותכם בבטחה.