גילוי עשן באמצעות גלאי ייעודי לשילוב במערכות הגנת אש

אין עשן בלי אש, אבל כיצד מגלים את העשן? כמובן שגילוי עשן עדיף פי כמה על גילוי אש, משום שזה מה שמונע את ההתפשטות, בסופו של דבר. כיצד מגלים את העשן, אם כן? בואו להכיר גלאי עשן מסוגים שונים אשר יישמו את הגילוי וימנעו נזק כבד. הגלאים הנם חלק ממערכת כיבוי אש וצריכים להשתלב בה על מנת לאפשר, בחדרים שאין בהם ספרינקלרים, כינון שגרה בטיחותית ללא סכנת התחממות והתפרצות דליקות.

גלאי עשן הפועל באופן פוטואלקטרי

גלאי זזה נקרא גלאי פוטואלקטרי וכשמו כן הוא. הוא מתבסס על תמונת מבוך מתוכנתת מראש, שהתפקיד שלה מאד פשוט: לבדוק האם תמונה החשודה כעשן עוברת בו. האם היא עוברת בו, סימן שמדובר בעשן של שריפה והגלאי מבצע גילוי. אם היא לא עוברת בו, סימן שלא מדובר בעשן בכלל או שמדובר בכמות קטנה שאינה מהווה אינדיקציה לאש אלא לפעילות שגרתית כמו הדלקת סיגריה, למשל. אמצעי גילוי עשן זה נפוץ מאד באזורים שאים בהם ספרינקלרים, לצד אמצעי גילוי נוספים שיילמדו בהמשך.

גלאי עשן המזהה עשן על פי דעיכת צבע אינפרה אדום

גלאי זה נקרא גלאי קרן משום שקרן האינפרה אדום שהוא משדר היא האינדיקטור האם יש או אין עשן של שריפה. העשן, מטבע הדברים, מחליש את עוצמת הצבע האינפרה אדום שאינו נראה לנו כבני אדם, אבל מאובחן היטב על ידי הגלאי. ניתן לתכנת אותו לדווח על עשן אם חלה דעיכת אינפרה אדום של 25%, 35% או 50% על פי צרכי הגנת האש בכל מבנה. זהו אמצעי גילוי עשן שאף הוא נחשב נפוץ מאד באזורים ללא ספרינקלרים.

גלאי עשן הפועל בטכנולוגיית יניקה

גלאי עשן מסוג זה לא רק מזהה עשן, אלא גם מדווח, באמצעות נוריות חיווי המצביעות על כיוונים, היכן זורם עדיין אוויר נקי. הדבר מאפשר גילוי עשן מלא עם הפעלת צופר, כמו כל גלאי אחר וגם מאפשר לכם לברוח לאזורים הסטריליים וליהנות מאוויר נקי. אמצעי גילוי עשן זה הוא היחיד שלא רק מגלה את האש או העשן אלא גם מצביע על אלטרנטיבות נקיות באזור המשרד או המבנה, בהן עדיין ניתן להיאחז עד גמר ההשתלטות על האירוע.