גלאי עשן מתקדמים מחברת מיגון אש מקצועית

גלאי עשן הנם חלק ממערכת גילוי וכיבוי אש. תפקידם הוא לגלות את העשן תוך הקטנה למינימום של אזעקות שווא כתוצאה מפעולות שגרתיות כמו הדלקת סיגריה או כיריים במטבח. כיצד זה נעשה? על ידי כיולו של הגלאי. בתחום מיגון האש קיימים 3 סוגים עיקריים של גלאי עשן.

גלאי עשן פוטואלקטרי

גלאי עשן זה מבוסס על מנגנון פוטואלקטרי הכולל מבוך, משדר ומקלט אינפרה אדום. גלאי עשן זה מקטין מאד את הסיכוי לאזעקת שווא, ואם האזעקה הופעלה בגללו, כנראה שעשן אופף את המבנה. המבוך שבתוך המנגנון הפוטואלקטרי הוא אמצעי אבחון שנועד לתרגם עשן ואש אמיתיים, המצריכים הפעלת אזעקה, למסלול מוגדר שניתן לזיהוי על ידי הגלאי. ככל שאש מסוכנת תאחז במבנה, משמע שהעשן שלה יאובחן בדיוק כצורתו של המבוך, אשר הונדסה מראש להתמודדות עם שריפות. הגלאי יופעל כתוצאה מכך והאזעקה תישמע ותאפשר ליושבי המקום להיערך לבאות.

גלאי עשן קרן

גלאי כשן מסוג זה מגיע עם מראת פריזמה שנמצאת על הקיר. הגלאי עצמו משמש כמשדר. קרן אור אינפרה אדומה נפלטת מהאחרון ואם עוצמת האור שלה קטנה, סימן שעשן ואש מסתירים אותה ומקטינים את חזותה. כאשר זה קורה, האזעקה תפעל. כיול נדרש על מנת להתאים זאת לצרכי השטח שלכם. ניתן לתכנת את הגלאי שיתריע על ירידה של 25% מעוצמת האור האינפרה אדום, וזה מצב רגיש שבפעמים לא מעטות מסמל מצב נורמלי. לצד זאת, ניתן לכייל על ירידה של 35% ו- 50%, שאלו מצבים המעידים על שריפות בדרך כלל.

גלאי יניקה

גלאי זה לא רק מתריע על עשן, אלא גם על כיווני זרימת אוויר טהור שמגיע מבחוץ. גלאי זה לא רק מתריע על העשן, אלא גם מבטיח הזרמת אוויר מבוקרת. כאשר אוויר נקי זורם לחדר שאוחזת בו אש, 10 נוריות של הגלאי יידלקו והן יראו גם את כיוון סף הזרימה. באופן זה ניתן יהיה לדעת איפה במתחם נמצא האוויר הנקי, ולגשת לשם בכדי לא לשאוף אש ועשן ועמם חומרי בעירה רעילים. התאמת גלאי עשן זה, או כל אחד מהגלאים האחרים, ניתנת ליישום באמצעות פנייה לחברת הגנת אש מקצועית.