גלגלונים וזרנוקים לכיבוי אש לחניונים ומתחמים גדולים

הסדרת גלגלונים וזרנוקים לכיבוי אש נדרשת כתוספת למטפים או במקומם. אלו הם אמצעי כיבוי פרלליים למטפים כאשר המתחם מאד גדול ולא יהיה זה ראלי להתרוצץ עם מטף ברחביו. דוגמאות: קניונים, לרבות החניונים שלהם, פסאג'ים במרכזי הערים, חדרי משאבות של בניינים ענקיים, ועוד. במקרה כזה, יותקנו גלגלונים וזרנוקים לכיבוי אש. המטרה היא להקל על המשתמש את הגישה שלו לאמצעי כיבוי אש ולהפיץ אותם בכל רחבי המבנה בקלות, וללא מכשולים מיותרים. סחיבת מטף כבד עם תכולה רבה היא ללא ספק מכשול כשמדובר במתחם מאד גדול, וזאת בשונה ממתחם בגודל בינוני בו זה עשוי לעבוד.

דרך התקנת הגלגלונים המומלצת

בגדול, מוטב להשאיר את האפיון לחברת מיגון אש. בדרך כלל, מה שקורה הוא שהחלק הארי של החלל הגדול יאויש בגלגלון, בעוד חלקים פריפריאליים שקשה להגיע אליהם במטפים קטנים שיחלשו רק עליהם. בדרך זו יש למפעיל המתחם שליטה ובקרה על האש בקלות כאשר היא אוחזת באותו אזור. חשוב להיצמד לאפיון המקצועי של כל חלל לגופו ולכן טוב תעשו אם את ההזמנה תסדירו בחברת מיגון אש אשר לה גלגלונים תקניים ויכולת לאפיין אותם עבורכם בדרך הקלה, הפשוטה והיעילה ביותר.

שימוש בגלגלונים בזמן אמת

בזמן אמת, יש לגשת לארון הכיבוי, לפתוח את האבזם שלו שממוקם בצד שמאל של דלת הארון, לשלוף הצידה את הדלת, להוציא את קצה צינור הגלגלון ולאחוז בו. לאחר מכן יש ללחוץ על כפתור הזנקת המים והם יותזו לעבר מקור השריפה: קל, פשוט ויעיל מאד לתפעול. זו ללא ספק התשובה לשריפות המתחוללות במתחמי ענק, בהם קשה להתנהל עם מטפים ברמה המרחבית. יחד עם זאת, כפי שהזכרנו, אם יהיו חדרים לא נגישים ולא רציפים באותו מרחב, הם יאוישו במטפים.

בחירת חברת מיגון האש

חשוב לבחור בחברה שתספק לכם גלגלונים וזרנוקים לכיבוי אש, במקרה שיש לכם מתחם גדול כמו חניון או אולם ענק. עליה גם לדאוג לביצוע התקנת תשתיות גילוי אש מתקדמות המבוססות על גלאים, צופרים ורכיבי פיקוד מתקדמים. חשוב שהיא תבסס את עבודתה על הוראות מכון התקנים והנחיות הסוקר של חברות הביטוח כדי שתוכלו לבטוח בה. מומלץ לוודא שהיא משרתת עסקים נוספים באזור על מנת לדעת שבחרתם בספק הנכון.