הכל על ספרינקלרים התקנה, תחזוקה ושימור

ספרינקלרים הם אמצעי כיבוי המספקים מענה מלא לכל מי שזקוק להגנת אש מלאה בחדר ללא עישון. המענה לא מצריך התקנת מערכת כיבוי אש אלקטרונית, משום שהספרינקלר הוא גם גלאי וגם אמצעי כיבוי. הגילוי של הבעירה מתבצע באמצעות נוזל-לחץ הנמצא בתחתית של כל ספרינקלר. כאשר נוצר עומס חום, כולל סיגריה, ליד איזשהו ספרינקלר, הנוזל מכה בעוצמה בחלק התחתון שלו ומנפץ אותו. בתגובה לכך, זרנוק מים צפוי להיפלט משם לכיוון יעד הבעירה. כל ספרינקלר ניחן בעצמאות מלאה ביחס למשנהו ועל כן הפעלת מי מהם לא תפעיל את הספרינקלר השני מבלי שאש תאחז בקרבו. כאשר אתם מזמינים מערכת ספרינקלרים, עליכם לוודא שהחברה תעמוד ביעדים הבאים.

התקנה מקצועית ובהתאם ליעדים

עבור ספרינקלרים התקנה נדרשת על פי אפיון מקצועי הכולל ביקור באתרכם ועבודה על פי נתוניו הקיימים: נקודות תורפה כמו סמיכות לאזורים חיצוניים המעודדים בעירה, נוכחות מוגברת של ספרינקלרים ליד אזורים בהם ישנם חומרי בנייה רגישים ומסוכנים כאשר בוערת אש, ועוד. בדרך זו אתם מסדירים התקנה שתתאים למבנה שלכם ושתוביל לכך שיינתן מענה אמת לאירועי הבעירה העלולים להתרחש בו.

הדרכה לגבי תחזוקת המערכת

האירוע הרגיש ביותר עבור מי שבבעלותו מערכת ספרינקלרים הוא ספרינקלר מתפקע. הספרינקלר נפרץ והתיז מים מבלי שציפיתם. מומלץ להתקין באזור מצלמות אבטחה כדי להבין מדוע זה קרה: אולי מישהו הסתובב עם אמצעי חם כמו סיגריה ליד האזור. חשוב לקבל הדרכה מה לעשות בזמן שהספרינקלר התפקע, כולל מספרי טלפון לשימוש מידי להזנקת עובדי החברה לתפעל את האירוע.

הזזת ספרינקלרים כאשר נדרשת

לעתים, אתם עשויים להחליט שהספקרינקלרים שלכם ימוקמו במקום אחר כי בו מתבצעת הפעילות שאסור להבעיר בה אש. למשל, אלם ישנו חדר בו הבעירה אסורה ולידו חדר מזכירות בו הבעירה מותרת והחלטתם להחליף בין החדרים, אתם תצטרכו שירות הזזת ספרינקלרים. במסגרתו החברה שהסדירה לכם ספרינקלרים התקנה והדרכה, תצטרך לשלוח שוב את העובדים שלה לפירוק המערכת והעברתה לחדר המבוקש.

פגות תוקף והחלפת הספרינקלרים בעקבותיה

מערכת מתזים חייבם להיות מסופקת עם מסמך שמעיד מתי הרכיבים פגי תוקף. עבור ספרינקלרים התקנה מושלמת אך ורק עם הענקת מסמך זה ושימורו היטב על ידכם. חשוב לעקוב אחריו ולוודא שלא עברתם את תאריך היעד, שכן אז יש להזמין מערכת חדשה או תחזוקה למערכת הקיימת כדי שהיא תמשיך לשרת אתכם בכשירות מלאה וללא תקלות בזמן אמת.