טיפים לבחירת אביזרים לגילוי אש

במאמר טיפים זה ננחה אתכם כיצד לגבש אביזרים לגילוי אש. חשוב לציין כי כבעלי עסק או חזקה על מבנה מוסדי אחר, הקביעה של אלו אביזרים יידרשו להתקנה כרוכה בהחלטותיה של חברת מיגון אש בהתאם לתקנים. אבל אופן השימוש שלכם במבנה, ההחלטה שלכם אם לעשן או לא לעשן בו, וכד' צריכה להיות חלק ממכלול קבלת ההחלטות שלהם. על מנת להכין אתכם לשגרת רכישת מערכת הגילוי החדשה, החלטנו לצייד אתכם במידע לגבי אביזרים לגילוי אש אשר צפויים להיות חלק ממכלול החיים החדש שלכם בעסק.

טיפ מס' 1 – התקנת אביזרים לגילוי מוחלט של אש

גילוי מוחלט משמעותו גילוי של כל מקור אש, כולל סיגריות ומצתים. ישנם חדרים בהם אסור לעשן ויש להפעיל אמצעי גילוי אלה כדי לשמור על הסטריליות שלהם. במקרה כזה הכי כדאי להשתמש במערכות ספרינקלרים. הספרינקלרים הם גם גלאים וגם אמצעי כיבוי. הם מגלים את האש ולאחר מכן מכבים אותה. הדבר מתבצע באמצעות נוזל גילוי שנמצא על פקק דוקרני. הנוזל גורם לפקק לדקור את תחתית המתז, שמשיב מים לעבר מקום האש. כל ספרינקלר הוא יחידה עצמאית ולכן אחיזת אש בנקודה מסוימת באותו חדר לא תפעיל ספרינקלר שמרוחק ממנה לפני שהאש מגיעה גם לשם.

טיפ מס' 2 – התקנת אביזרים לגילוי מותנה של אש

גילוי מותנה נדרש ברוב חדרי העסק, בדרך כלל. מדובר בחדרים בהם מותרות לביצוע כל סוגי הפעולות, כולל הדלקת מצית או סיגריה. כמובן שבחדר עישון התקנת אביזרים לגילוי אש נעשית אך ורק על פי הגילוי המותנה ולא המוחלט. בגילוי מותנה יש לחברת מיגון אש 2 דרכים להתמודד עם האתגר: דרך אחת מבוססת על כיול ידני של כל גלאי וגלאי בהתאם לצרכים שלכם לגלות אש החל מרמה מסוימת, ולהחשיב רמות נמוכות מאד השמורות בדרך כלל רק לסיגריות וגז בישול – כמשהו שלא צריך לגלות. דרך שנייה היא להשאיר את הגלאים כמו שהם, לגלות אש בכל מצב, אבל לא לדרוך חדרים שמותר לעשן בהם בשגרת העבודה, אלא לבצע דריכה חלקית לפי אזורים. בעוזבו של אחרון העובדים את המקום ניתן להחזיר את כל המערכת לדריכה מלאה באמצעות לוח המקשים שלה.