טיפים למנוע אש בבית פרטי

בבית פרטי, כמו בכל מבנה אחר, יש לוודא כי קיים מטף כיבוי. אם אתם סבורים כי אינכם יודעים כיצד להפעיל אותו, יש לבקש הדרכה עליו מאדם שיודע כיצד להפעילו, החל מכבאי ועד למישהו שידוע לכם שהפעיל מטף בעבר. בנוסף, מומלץ לרכוש מחברה מוסמכת מיגון אש גלאי עשן להתקנה באזור הכיריים של המטבח. זהו אזור נפיץ מבחינת התלקחות אש, במיוחד אם מדובר על כיריים גז ולכן נוכחות גלאי עשן באותו אזור מצילה חיים ומסייעת להתריע בפני שריפה מתקרבת.

טיפ מס' 1 – ודאו נוכחות מטף ויכולת שימוש בו

הטיפ הראשון שלנו למניעת אש בבית פרטי הוא וידוא נוכחות מטף כיבוי. ודאו שהשעון של המטף מורה על הפסים הירוק או לפחות הצהוב. אם הפס האדום הוא זה שהמחוג מצביע עליו, סימן שנוזל הכיבוי פג תוקף או לא קיים (מטף ריק) ויש להחליפו בחברת מיגון אש מוסמכת. במידה והמטף מלא, ודאו שאתם יודעים כיצד להפעיל אותו. אם אינכם יודעים, אל תהססו לפנות למישהו שאתם יודעים שכן מבין כיצד משתמשים בו – להשלמת ההדרכה.

טיפ מס' 2 – התקינו גלאי עשן ליד הכיריים במטבח

גלאי עשן הוא אביזר הגילוי מס' 1 לבית הפרטי. הוא מותקן במטבח ומתריע בפני כל חימום באזור כתוצאה מדליפה שעלולה ליצור אש שתאחז במטבח. אם תמתינו שזה יקרה. היו מוכנים לכך כבר מעכשיו. התקנת גלאי עשן תסייע לכם לדעת מבעוד מועד על התפרצות אפשרית של שריפה ולהיערך לכיבוי, ניתוק של הכיריים מהגז, רכישת כיריים חדשות ובמקרה שלא הספקתם להשתלט על האש, לברוח מהדירה ולהזעיק את כוחות ההצלה.

רכישת מטפים ומערכות גילוי אש ועשן

מומלץ להסדיר תשתיות אלה בחברת מיגון אש מוסמכת אשר עובדת באופן מקצועי על מנת למנוע שריפות. חברה זו נותנת שירות לחברות, מוסדות רשמיים ותאגידים, החייבים בהתקנת ציוד מיגון אש על פי חוק. יחד עם זאת, ניתן לרכוש ממנה מוצרי מניעת אש וגילוי מוקדם גם עבור דירות פרטיות. בחברה יספקו לכם ייעוץ מלא לגבי אביזרי המניעה והכיבוי שאתם תהיו זקוקים להם בבית ותסייע לכם בהתקנתם במקומות המבוקשים בתוך חלל המבנה.