ייעוץ בטיחות אש – מידע ופרטים לארגונים ומוסדות

במאמר שלפניכם נספק מידע על ייעוץ בטיחות אש: מהו ייעוץ בטיחות אש? עבור מי הוא מיועד? מהן התמורות שהשירות צריך לספק ללקוחותיו? המאמר יחלוש על הגנות אש אשר נדרשות במבנים שונים ועל החלק של חברת ייעוץ בטיחות אש בהתקנתן ובתחזוקתן.

הסדרת אמצעי גילוי אש

גלאי אש הוא אמצעי גילוי אש. ייעודו הוא לגלות אש באמצעות זיהוי גוף חם בתנועה ולדווח על כך למערכת הגנת אש. על חברת ייעוץ בטיחות אש לפזר גלאי אש בנקודות המועדות, אשר נבחרות בהתאם לאפיון מקצועי המבוסס על קביעותיו של מכון התקנים וקריטריונים שנקבעו בחקיקה.

הסדרת אמצעי התראה מפני אש

אמצעים אלו הם צופרים ואזעקות, חלקם נועדו לשימוש פנימי במבנה וחלקם לשימוש חיצוני תחת כיפת השמיים. אמצעי ההתראה הם למעשה צופרים. הם מחוברים למערכת ותפקידם הוא להודיע שהאש אוחזת במבנה באמצעות השמעת רעש. הם מקבלים את הדיווח מרכזת הפיקוד של מערכת הגנת אש, אשר מקבלת אותו מהגלאים. חברת ייעוץ בטיחות אש תעבה כל אזור שיש בו גלאי אש בצופר שיתריע עליו.

הסדרת תגובות מערכת מעשיות

ישנם שני סוגי תגובות מערכת: מטפים וספרינקלרים. בעוד מטפים לא קשורים במישרין למערכת, אלא תלויים בכם ובזמן התגובה שלכם מרגע הישמע הצופר, הספרינקלרים מכבים אוטומטית את האש כאשר היא אוחזת בהם. מדובר בסט ברזים עם כוסית מתנפצת מלמטה, כשמה שמנפץ אותה הוא חומר חזק שרוקע על הדפנות שלה מרגע אחיזת האש. כעבור מספר מאיות שנייה, הכוס נשברת והספרינקלר פולט מים על האש שאוחזת בקרבו. מערכת ספרינקלרים מורכבת ממספר ברזים כאלה שכל אחד מהם נפתח בתורו כאשר האש מגיעה אליו. חברת ייעוץ בטיחות אש אחראית על התקנתם של ספרינקלרים במבנים המיועדים לכך.

התקנה כוללת של כל אביזרי הגנת אש

ההתקנה מתבצעת על ידי מומחי חברת ייעוץ בטיחות אש. בסיומה, נעשית בדיקה שהמערכת עובדת קומפלט, הגלאים מזהים אש, הצופרים מגיבים להם, ובמקביל, תיעשה בדיקה גם למערכת הספרינקלרים שהיא מערכת נפרדת מכל אלו. בבדיקה של הספרינקלרים תחזה החברה האם הם מגיבים לאש. החדר בו הם מוצבים ימוגן עם ניילונים ועזרי הגנה אחרים לספיגת רטיבות. אישוש הבדיקה מוציא לדרך את פרויקט הגנת האש שלכם כמכלול. כעת כל האביזרים כשירים לשימוש ויזכו לביקורת של נציגי החברה. בזכותם, יינתן רישיון עסק לשנה הבאה. עדכון לגבי שדרוג נדרש למערכת יפורסם על ידי החברה כאשר נדרש.