כיבוי אש על ידי טכנולוגיית מתזים איכותית

כיבוי אש נעשה על ידי אמצעי כיבוי תקני ומקצועי המותקן על ידי חברת תעשיות מיגון. הכיבוי נעשה באמצעות מערכת מתזים, ובלעז, ספרינקלרים. מהי מערכת זו וכיצד היא שומרת עליכם מפני התפרצות אש וספיגתה במבנה? בואו ללמוד הכל על מערכת הכיבוי המתוחכמת והבטיחותית ביותר שפועלת באמצעות תהליכי מיכון אוטומטיים שניתנים לתכנות בהתאם לצרכי ההגנה במבנה שלכם.

אופן פעולתה של מערכת ספרינקלרים

מערכת כיבוי אש זו מבוססת על עשרות מתזים אשר מכסים תקרה שלמה או קיר או חלק מהם ברחבי המבנה. כאשר גוף חם בתנועה מתקרב לאחד המתזים הוא גורם להתנפצות פנימית באמצעות חומר רגיש שנמצא בתוכו. כתוצאה מכך הספרינקלר מתפוקק וחור דמוי ברז נוצר בקיר או בתקרה. מים ייפלטו ממנו בעוצמה לעבר מקור האש. כאשר האש מתקרבת לספרינקלר אחר הוא יפעל באותה דרך בדיוק: יתנפץ, יתפוקק ויתיז מים לכיוון האש. בשל כך שכל ספרינקלר פועל בנפרד, האש תקבל מענה יעיל על בסיס התקרבות ההתלקחות. באופן זה המים מותזים באופן מדוד ומבלי לגרוע לכם משאבים מרובים בתחום זה.

התנייתה של מערכת ספרינקלרים

ביננו, אתם לא באמת רוצים שבגלל כל סיגריה שתדליקו השמחה תושבת על ידי הספרינקלרים מלמעלה. ניתן לשייך מערכת כיבוי אש זו למערכת גילוי אש ולהתנות את הפעלתה על פי עוצמת האש המתקבלת. באופן זה, ניתן לנהל חיי שגרה בטיחותיים עם אש לצד הספרינקלרים מבלי שהאחרונים יגרמו לכאוס התזת מים בגלל פעילות אש שגרתית.

טיפול ותחזוקה של ספרינקלרים

במידה והוחלט לעבור חדר ולהעביר את התכולות שזקוקות לחסינות אש מלוקיישן אחד למשננו, את הזזת הספרינקלרים רק החברה המתקינה רשאית לעשות. זו פעולה מורכבת שכרוכה בעבודה עם מערכת המים ולכן יש להשאיר אותה למקצוענים בלבד. בנוסף, דרשו מהחברה מיפוי של הספרינקלרים. אם מישהו מהם אינו פועל על אף שהופיע במסמך, עדכנו את החברה ובקשו ממנה לבדוק את הספרינקלרים התקולים. בדרך זו אתם מיישמים כיבוי אש בטיחותי מבלי להיתקל במחסור במידה ותאחז שריפה במבנה. המוכנות של הגנת האש מאד חשובה, בפרט כשמדובר על אמצעי תגובה ישיר כמו ספרינקלר ולא על אמצעי גילוי בלבד.