מהו גלאי עשן? הכל על המכשיר לגילוי מוקדם של אש ומוקדי שריפות

גלאי עשן הוא מכשיר אינפרה אדום לזיהוי חום. הגלאי אינו עצמאי! על אף כי ישנם גלאי עשן עצמאיים בשוק, כאן מדובר על גלאי שהוא חלק ממערכת גילוי אש ועשן. זו מערכת תקנית שנדרשת מכל בית עסק להגנה מפני שריפות אפשריות. גלאי העשן שנבחר עבור המערכת מכיל אלומת אור אינפרה אדומה המתאימה לדרישות מכון התקנים, כזו שמזהה מהר ובאופן יעיל את מוקדי השריפה ומאפשרת דיווח מהיר לרכזת האבטחה של המערכת על מנת שזו תפעיל אזעקות וספרינקלרים אל עבר מקור הבעירה.

התקנת הגלאי במערכת

מערכת הגנת אש ועשן מכילה 3 דרגים של מרכיבים: פיקוד, חישה ותגובה. הגלאים /שייכים למשפחת החישה, משום שהם עוסקים בגילוי. הם עצמם לא מתיזים מים, לא מפעילים אזעקה ולא מספקים חיוג אוטומטי למוקדי הצלה. הייעוד שלהם הוא לזהות חום, לזהות שמדובר בחום שנובע משריפה ולדווח על כך. הגלאי ניתן לכיול במידה והעבודה נעשית באזור שיש בו חום באופן קבוע כתוצאה מפעולות שגרתיות הנעשות בו. פעולה זו ושילוב הרכיב במערכת נעשות על ידי חברה מקצועית למיגון אש.

בדיקה שהגלאי עובד

בסיום התקנת גלאי העשן תיערך בדיקה לכל אחד מהם. מי שיימצא תקין יגדר כאזור במערכת הגנת האש שלכם. נציגי החברה המתקינה יעברו אתכם על רכזת האבטחה שהותקנה במבנה שלכם ויעדכנו אתכם מהו המספר של כל אזור במערכת.

מענה לתקלות בגלאי

במידה ואתם סבורים כי זיהיתם תקלה בגלאי העשן שלכם, יש לכם למי לפנות. נציגי חברת מיגון אש יוכלו לספק לכם מענה תיקון לגלאי או את החלפתו במידה והוא אכן התקלקל. מענה זה חשוב מאד ומהווה סיבה אקוטית מדוע לא לרכוש גלאי עצמאי אלא אך ורק כחלק אינטגרלי ממערכת מיגון שלמה מפני שריפות.

הסדרה מקצועית של כל גלאי

קביעת מיקומם של גלאי העשן מאד חשובה, משום שהיא מהווה את האינדיקציה שבמידה ותפרוץ אש הם יגלו זאת. הצבת הגלאים אינה בעלת משמעות כלשהי אם האלומה לא מכוונת לאזורים מועדים לבעירה. מנגד, אי הצבת גלאים באזורים כאלו מסכנת אתכם בחשיפה לשריפות לא מטופלות. לכן, מאד חשוב לרכוש גלאי עשן אך ורק על בסיס מערכת מיגון מטעם חברת מומחים הבקיאה בנהלי מכון התקנים לבטיחות אש.