מטפי כיבוי אש לכל מבנה בהתאם לדרישות התקן

מטפי כיבוי אש מספקים למשתמש יכולת כיבוי ידנית והם נדרשים להתקנה לצד מערכת מיגון אש תקנית. על אף כי ישנם ספרינקלרים, הם לא מתאימים להתקנה בכל מקום, שכן ישנם אזורים בהם הדלקת אש אליו הם רגישים – נדרשת, למשל סיגריה או גז בישול. גם עצם העובדה שישנם מחשבים דולקים ומערכת חשמל מתפקדת עשוי לגרום לספרינקלרים "לגלות" אש ולכן הם לא מתאימים להתקנה בחדר עתיר טכנולוגיות. מה עושים? מסדירים מטפי כיבוי אש. כאן ניתן ללמוד על סוגיהם השונים ועל הייעודים שלהם.

הכרת סוגי המטפים ויתרונותיהם

מטפי כיבוי אש איכותיים צריכים להכיל חומר שאינו מזיק לאוזון ומאפשר שימוש שלאחריו לא ייגרם נזק סביבתי. ניתן למצוא תכונות אלו בכל מטף של חברת תעשיות מיגון, אשר עומד בדרישות התקן הללו: מטפי אבקה, מטפי הלוטרון, מטפי CO2 מטלטלים, מטפי קצף ומים, ומטפי כיבוי מתכות המבוססים על סודיום כלוריד. המטפים מונגשים למשרד, למפעל או לכל לקוח אחר בהתאם לתכונות המבנה, לתהליכי ייצור ופעילות המתהווים בו ולסיכונים שיש בו ובסביבתו.

הבדלים חשובים בין תכונת המטפים

מטפי כיבוי אש המבוססים על אבקה, הלוטרון ו- CO2 מטלטלים מיועדים לכיבוי חשמל, מתכות קלות וחומרים. מטפי קצף ומים מיועדים אך ורק לכיבוי חומרי דליקה ולא מיועדים לחשמל ומתכות בכלל! במידה ומדובר על מתכות כבדות ועל משטחים שבאופן קבוע נחשפים לדליקה, מומלץ שמטף ייעודי למתכות יהיה זה שיגבה אתכם וזה רק מטף סודיום כלוריד.

מטפי כיבוי אוטומטיים הפועלים בסגנון הספרינקלרים

מטפים אלה מיועדים להתקנה באזור שחשוף באופן קבוע לדליקה, בעוד יתר האזורים אינם חשופים לסכנה זו. הוא מותקן מעל מקור הסכנה ומבוסס על חיישן עם ספרינקלר שמתבקע בטמפרטורה של 68 מעלות צלזיוס. אם התהליך או מקור הדליקה נמוכים מכך, מטף זה נדרש משום שחריגה מטמפרטורה זו מעידה על שריפה מתהווה. אם התהליך שנדרש במפעל שלכם הנו מעל 68 מעלות צלזיוס מטף זה לא מתאים ותצטרכו להשתמש במטפים ידניים.

שימור המטפים במצב תקין בכל עת

חשוב לבדוק כיצד נראה מד הלחץ בכל מטף ולוודא שהמחוג בצד הירוק. אם הוא בצד האדום, בדקו מתי הסדרתם את מילוי החומר בפעם האחרונה. ייתכן כי הוא התרוקן או שאיכותו אינה כשירה לביצוע הכיבוי ויש להחליפו.