מידע שימושי על התקנת ספרינקלרים בבתי עסק

התקנת ספרינקלרים מתבצעת על ידי חברת בטיחות אש על מנת לספק מענה כיבוי אש בנוסף למענה גילוי ודיווח על שריפה. בעוד אשר הידוק הקשרים עם גורמי הפיקוח וההצלה, והתקנת צופרים וגלאי אש ערבים יותר לנושא הדיווח וקליטת המידע, התקנת ספרינקלרים הוא שירות שמטרתו להסדיר אמצעי כיבוי אלקטרוניים שיפעלו בזמן אמת. מטרת השירות היא שבאירוע אמת שני המרכיבים יפעלו: השריפה תדווח, האזעקה תישמע והספרינקלרים יופעלו עד בואם של כוחות ההצלה.

קביעת דגם הספרינקלר בכל מקום בעסק

הקביעה תיעשה על פי התקנים ובהתאם למסמכי אפיון שונים שייערכו על ידי חברת התקנת ספרינקלרים. הראשון הוא תיק שטח הממפה את נקודות התורפה של המבנה העסקי, והשני הוא אפיון מכשירים ומוצרי גילוי אש שבמסגרתו מתכננים גם דגמי ספרינקלרים להצבה במקומות שונים בעסק. בהתאם לשני המסמכים הללו – דגמי הספרינקלרים ייקבעו, יחוברו למערכת מתזים ויוטמעו ברחבי בית העסק כמתוכנן.

כיול הספרינקלרים לעבודה בבית העסק שלכם

מובן כי ספרינקלר הוא מכשיר שיש לו סף רגישות שניתן לכייל. בבתי עסק קורה שלעתים מודלקת אש, למשל בפינת עישון שהוגדרה מראש. לכן, בשירות התקנת ספרינקלרים יעברו נציגי החברה על נקודות שונות בעסק, ויכיילו את הספרינקלרים בהתאם למקומות בהם עשויה להידלק אש באופן חוקי ותקני. בסיום הליך התקנת ספרינקלרים תיערך בדיקה לווידוא כי רק באזורים מועדים בהם אסור להבעיר אש בכלל – הספרינקלרים יעבדו במידה והיא תובער.

סנכרון בין הספרינקלרים למערכת הגנת האש שלכם

מערכת הגנת אש המורכבת מגלאים וצופרים תסונכרן עם מערכת הספרינקלרים ולהיפך. מטרת הסנכרון היא להגדיר את מערכת הספרינקלרים כאמצעי תגובה אקטיביים. כפי שלוח המערכת משמש כאמצעי פיקוד, הגלאים משמשים כאמצעי גילוי, והצופרים משמשים כאמצעי תגובה פסיביים שתפקידם רק למלט אתכם מהמקום, ספרינקלרים ישמשו כאמצעים אקטיביים (מעשיים) ויופעלו כדי להתחיל לכבות את השריפה ולהחליש אותה עד בואם של כוחות ההצלה.

הזזת ספרינקלרים במקרי הצורך

לעתים, בית העסק שלכם יצטרך לעבור כתובת ואז אתם תהיו זכאים לשירות הזזת ספרינקלרים. חשוב לציין כי אסור לעובדים שלכם או לכם לגעת בהם ולהזיז אותם בעצמכם במעבר כתובת. אלו מכשירים שרק לחברת התקנת ספרינקלרים יש הכשרה לתפעל, ולכן כאשר אתם במעבר בית עסק, יהיה עליכם לדווח לנציגי החברה על מנת שיתואם לכם תאריך לביצוע הזזת ספרינקלרים והתקנתם במקום החדש.