מערכות ספרינקלרים אוטומאטיות

מערכות כיבוי אוטומאטיות המבוססות על ספרינקלרים הפולטים חומרי כיבוי לעבר מקורות האש נדרשות בכל בית עסק ובכל מבנה ציבורי המעוניינים לקבל רישיון להפעלת המקום. המערכות הנן מערכות ספרינקלרים אוטומאטיות בשל כך שהן מתבססות על אמצעי גילוי וחישה, כלומר על גלאי אש ועשן מסוגים שונים. הגלאים ברובם הם גלאי חום המודדים אותו באופן תדיר, ומתוכנתים מראש לזיהוי טמפרטורה גבוהה מהנורמה, אשר מוגדרת טמפרטורת אש. נהוג לכייל טמפרטורה זו על 68 מעלות צלזיוס. מרגע היווצרותה, מדווח הגלאי למערכת הכיבוי אשר גורמת לכך שהספרינקלרים יכבו את השריפה. חומרי הכיבוי ידידותיים לאדם, לא רעילים וניתנים לשאיפה על ידו. הם מבוססים על אבקות ונוזלי כיבוי ייעודיים. 

כיצד מותקנות מערכות ספרינקלרים אוטומאטיות באתר הלקוח?

על הלקוח ליצור קשר עם חברת התקנת אמצעי כיבוי אש. החברה שולחת מאפיינים לאתר הלקוח על מנת לבדוק מהן הסכנות אשר על פי התקנים – צפויות להתחולל בו. בעקבות המידע, החברה מתאמת סוגים שונים של גלאים וספרינקלרים להתקנה באתר. המטרה היא להתקין גלאים המסוגלים לגלות אש או עשן בתנאי סביבה מסוימים: חיצוניים, פנימיים, חמים, קרים, לחים, אווריריים או מעובי ערפל ועננים. כמו כן, המטרה היא להתקין ספרינקלרים המתאימים לכיבוי באותו אתר. ישנם מתזים אשר יכולים לתפעל מתכות בוערות, וישנם ספרינקלרים אשר מיועדים יותר לטיפול בנוזלים מתלקחים. ישנם ספרינקלרים לטיפול במפגעי חשמל ואש ובגזים שגרמו לבעירה. כל מקרה נבחן לגופו.

כיצד הלקוח מכוסה כשהוא מתקין אצלנו מערכת הגנת אש?

מערכות ספרינקלרים אוטומאטיות המותקנות דרכנו מספקות ללקוח את כל מה שהוא צריך על מנת לתפעל את העסק. אישור מהרשויות שהעסק מוגן אש, ורישיון עסק עקב כך. כמובן שהדברים נכונים גם לגבי בנייני מגורים ובנייני משרדים, כמו גם מבני ציבור אשר על פי הדרישות חובה להתקין בהם מערכות כיבוי אש. 

ההמלצה היא לשאוף לרכוש מערכת שלמה, ולא להסתפק במטפים בודדים לכיבוי אש

אמצעים בודדים וניידים לכיבוי אש אינם מספיקים בימינו למימוש הגנת אש. בבתי עסק מסוימים לא ניתנים אישורים ללא הזמנת חברה להתקנת אמצעי כיבוי אש אוטומאטיים. יחד עם זאת, חשוב מאד כן לשלב גם אמצעים ניידים לתפעול במקרה שהמערכת ספרינקלרים אוטומאטית לא תספק את שהיא צריכה לספק עקב תקלה או מהלך בלתי מתוכנן אחר.