מתקין ספרינקלרים מקצועי – כך תבחרו את השירות

מעוניינים לדעת כיצד לבחור מתקין ספרינקלרים? במאמר זה אנו מספקים את כל המידע שאתם תצטרכו לדעת על השירות. אז ראשית כל, חשוב לומר כי הוא חלק אינטגרלי מהתקנת מערכות מיגון אש. יחד עם זאת, מערכת המיגון האלקטרונית והספרינקלרים עצמם – שונים הם ולא תלויים אחת בשניים. מערכת מיגון אש מכילה גלאים וצופרים שמגיבים להם. הספרינקלרים מבצעים את הגילוי לבדם, ללא צורך בעזרתה של מערכת אלקטרונית חיצונית. בתחתית של כל ספרינקלר (מַתַז) ישנה כוסית עם חומר שנועד לשבור אותה. זה קורה כאשר בעירה מתרחשת בסמוך לו. כשהכוסית התחתונה נשברת, מים מותזים מאותו מתז. המתזים לא תלויים אחד בשני. כל אחד מהם נפתח בנפרד כאשר עומס חום מתקרב אליו.

התקנה עם מערכת מיגון אש – יתרון

במידה ואתם מאבטחים לא רק חדר שאסור להבעיר בו כלום, לרבות עישון, אלא גם חדרים בהם זה כן מותר, אתם תצטרכו להתקין מערכת מיגון אלקטרונית. המערכת הזו לא מכילה אמצעי כיבוי אבל בהחלט תעזור לכם בשעה שבוערת אש. הצופרים יתריעו כי עליכם לעזוב את המקום לאחר שתתפעלו באמצעות מטפי כיבוי שיהיו זמינים עבורכם.

הדרכות על המערכות – חובה

מתקין ספרינקלרים חייב לצייד אתכם בכל פרטי המידע הנדרשים על השימוש באמצעי הכיבוי והגילוי השונים, מה עושים במידה ונפתח ספרינקלר כי מישהו בטעות הדליק סיגריה בחדר, מה עושים כששומעים צופר ממערכת המיגון באזורים בהם העישון מותר, ועוד. ההדרכות הללו מצילות חיים ויתרה מכך, חוסכות בהרס אמצעי המיגון ובעלויות התקנה של חדשים במקומם.

שימוש באמצעים תקניים – חובה

ספרינקלרים, כמו מערכות מיגון אש, הם אמצעים שלא בכל מקום מחויבי המציאות, אבל ככל שיש לכם משרד, אולם התעמלות, או כל מקום שאינו הבית אלא מקום תעסוקה ופרנסה, ההתקנה חובה. לכל מקום יש תקן אחר. בחלק מהמקומות מספיקה מערכת הגנת אש בלבד ובחלקם יש לזמן מתקין ספרינקלרים. חשוב שהמתקין שלכם יידע בדיוק מה אתם צריכים בהתאם לתקן וישתמש באמצעים תקניים לביצוע ההתקנה.

עבודה על פי אפיון מתוכנן מראש

אף פעם אל תשאירו את יד הגורל אל מול העסק או מקום העבודה שלכם. יש לעשות זאת רק עם אפיון, רק על סמך ביקור של המתקין באתר שלכם וביצוע תכנון מוקפד שיוביל להתקנה מקצועית, על פי צרכי האבטחה שלכם. רק בדרך זו אתם מבטיחים שהמערכות ישרתו אתכם נאמנה ויתפקדו בהתאם לצרכי אבטחת האש אותם ניתן לחזות בהתאם למיקומכם ולסביבתו הקרובה.