תחזוקת מערכות ספרינקלרים לווידוא כשירותם

כיצד מתבצעת תחזוקת מערכות ספרינקלרים? מהן הפעולות הנדרשות לווידוא כשירותם? והאם נדרשת תחזוקה גם כשלא היה אירוע אלא הספרינקלרים עומדים כמו חדשים? להלן מבחר פעילויות תחזוקת מערכות ספרינקלרים שכל מי שיש ברשותו מערכת מסוג כזה חייב לדעת עליהן.

פיקוח כללי לווידוא כשירות המערכת

מדי שנה לפחות (רצוי כל רבעון), מתבצעת בדיקה לווידוא כשירות מערכות הספרינקלרים גם אם בכלל לא היה אירוע בחדר. בבדיקה מוודאים שהמערכת תקינה ושכל ספרינקלר מכיל את הפקק והנוזל המבקע שיופעלו במידה ותזוהה טמפרטורה של מעל 68 מעלות צלזיוס.

בדיקה ותיקונים לאחר אירוע

במידה והיה אירוע בו המערכת נכנסה לפעולה וכיבתה שריפה, תידרש בדיקה וסקירה של כל המתזים על מנת לאתר תקלות או הוצאה מכלל פעולה ולבצע את התיקונים הנדרשים ואת ההחלפות הרצויות של המתזים השונים. במידה וחוויתם אירוע מסוג כזה, יש ליצור קשר בהקדם עם חברת תעשיות מיגון ולהזמין את שירות הבדיקה והתיקון הנדרש.

הזזת ספרינקלרים מחדר אחד לחדר אחר

שירות זה נדרש במידה והוחלט על שינוי ייעוד לחדר מסוים. לדוגמה, אם הוחלט שהחדר יהיה חדר כביסה שאינו מורשה בהכנסת מחשבים וציוד מתחמם, ועל כן הותקנו בו ספרינקלרים, ואז התחרטתם והחלטתם שזה יהיה חדר האינטרנט והשרתים בשל קליטה יותר טובה של הראוטר, תצטרכו להזיז משם את הספרינקלרים לחדר אחר שבו הם ישמשו. משימה זו כלולה בשירות תחזוקת מערכות ספרינקלרים ומתבצעת בידי חברת מיגון ייעודית.

אופן פעולת הספרינקלרים

כל ספרינקלר נבדק לגופו ופועל בזכות עצמו. זו לא באמת "מערכת" כמו שמוצג בידיעונים רבים, אלא תשתית שפועלת בזכות עצמה. במידה ואוחזת אש היא מזוהה כטמפרטורה גבוהה מ- 68 מעלות על ידי הספרינקלר שחווה טמפרטורה זו, ועל ידיו בלבד. לכן הוא פועל ומשיב מים לעבר האש. לאחר מכן כשהאש פונה לספרינקלר אחר, הוא מגיב דומה וכד'.

חדרים טיפוסיים להתקנת מערכות ספרינקלרים

מערכות ספרינקלרים מותקנות בחדרי כביסה במעונות בדרך כלל, במקלחות, בשירותים ציבוריים ובכל מקום בו אין פעילות טכנולוגית, עישון או נוכחות אש מכל סוג. תחזוקת מערכות ספרינקלרים הנה שירות נדרש בכל מקום בו הוחלט על התקנתם, על מנת לוודא שמדובר על מערכות כשירות לפעולה בכל עת.