צמצום מקרי שרפות בעזרת אבזור נכון

על פי תקנות מיגון האש הארציות, כל בית עסק חייב להתקין מערכת מיגון אש. אביזרי המערכת, רכזת האבטחה שלה וכלי הכיבוי בפועל נקבעים על פי תקני חקיקה. חברת מיגון האש עמה בחרתם לעבוד תשתמש בהם על מנת לקבוע את האביזרים הנדרשים למיגון המבנה. מהם אותם אביזרים? ספרינקלרים לכיבוי אוטומטי בחדר שאסור להבעיר בו אש (כולל עישון או הדלקת כיריים), גלאי אש, גלאי עשן, מטפי כיבוי ורכזות אבטחה אליהם ישויכו גלאי האש והעשן.

צמצום מקרי שריפות בבית פרטי

בניגוד לבית עסק, בית פרטי אינו מחויב להתקין אביזרי מיגון למעט מטף כיבוי שהנו חובה בכל מקום סגור. חשוב לוודא שהמטף שלכם תקני ושהשעון שלו מורה על האזור הירוק. במידה והוא נמצא באזור האדום, המשמעות היא שחומר הכיבוי פג תוקף או לא קיים כי היה בשימוש בעבר. במקרים אלה חשוב כבר כעת, כשאין שריפה, לפנות לחברת מיגון אש מוסמכת למילוי המטף או להחלפתו במידה והוא פגום. בנוסף, אנו ממליצים להתקין גלאי עשן מעל הכיריים. בשונה מספרינקלרים, ניתן לעשן ולהדליק כיריים בנוכחותו והוא יתריע רק אם רמת החימום עולה בהרבה מעל לשיעור זה ומצביעה על שריפה מתקרבת. תרחיש זה יקרה כאשר הכיריים דולפות, למשל.

צמצום מקרי שריפות בבית עסק או במוסד רשמי

במקומות אלה מערכות המיגון מותקנות By definition בהתאם לחוק, אבל זה לא אומר שאתם אכן מוגנים. ההגנה הטובה ביותר היא הדרכות, כלומר ידיעה שהמערכות קיימות ווידוא שהעובדים יודעים כיצד להשתמש בכלי הכיבוי והמניעה שברשותם. האביזר הראשון שחשוב לערוך הדרכה עליו הוא מטף הכיבוי שמותקן בעסק. כל עובד צריך לדעת כיצד לתפעל אותו, לבדוק שהשעון תקני ומצביע על הירוק, לשחרר את הנצרה ולרסס באזור השריפה. שנית, צריכה להיות תרגולת מנוסה מהמקום והזעקת מכבי האש בטלפן 102. שלישית, צריכים להיות חדרים המוגדרים באיסור בעירת אש, למשל חדר כביסה במעונות סטודנטים. לא רק שאסור יהיה לעשן בחדרים הללו, חשוב להסדיר שם ספרינקלרים שיזהו כל התחממות ויגיבו בהתאם באמצעות התזת מים. למידע נוסף ניתן לפנות לחברה מוסמכת למיגון אש לגבי התייעצות על הגנה ואמצעי מניעה.