גילוי וכיבוי אש באמצעות מערכות תקניות לבתי עסק ומוסדות

מערכות גילוי וכיבוי אש נדרשות בכל בית עסק הפועל ממשרד או ממפעל ובכל מוסד רשמי. למערכות אלו, כפי שנרמז משמן, 2 ייעודים: זיהוי האש ומניעת השריפה וההתלקחות. כיצד זה נעשה? ובכן, מדובר על 2 מערכות נפרדות הפועלות בסנכרון אחת עם השנייה. על מנת ליישם גילוי וכיבוי אש אתם תצטרכו את שתי המערכות כשהן מותקנות במבנה שלכם.

מערכת גילוי אש

מערכת זו מבוססת על סדרה של גלאי אש ועשן, חלקם פוטואלקטריים המזהים את האש על פי סוג התנועה באמצעות מבוך מוטמע בגלאי, חלקם מבוססים על בחינת הקיטון בעוצמת קרן האור האינפרה אדומה, וחלקם על יניקה: זיהוי העשן וגם דיווח על מקומות בהם ישנה זרימה של אוויר נקי, כולל סימון כיוון הזרימה. מערכות גילוי וכיבוי אש יכילו לעולם את אמצעי הגילוי הללו. על אמצעי הכיבוי נדון בפסקה הבאה.

מערכת כיבוי אש

מערכת כיבוי האש המפורסמת ביותר, עוד מימי הילדות של רובנו, היא כמובן מטף הכיבוי. הוא מסופק על ידי חברת תעשיות מיגון בהתאם לצרכי הכיבוי העתידיים של המבנה. בנוסף, ישנם מתזים (ספרינקלרים). מערכות כיבוי אש אלו מבוססות על התפוקקות בנפרד של כל אחד ואחד מהמתזים המוטמעים בתקרה ובקיר, כך שהאירוע הזה מאפיין כל ספרינקלר באופן בלתי תלוי בשכנו. הדבר  מונע צריכה מרובה של משאבי מים וגם מכבה את האש באופן מבוקר ומבלי לגרום לנזק שטפון בתוך המבנה, שעשוי להיות מסובך למדי לתיקון.  מערכות גילוי וכיבוי אש מתבססות או על כיבוי ידני עם מטפים, או על כיבוי אוטומטי עם ספרינקלרים או שילוב של השניים.

הסדרת מערכות גילוי וכיבוי אש

הסדרת כל אחת ואחת ממערכות אלו תלויה בחברת תעשיות מיגון אשר אחראית לאספקת הגנת אש לעסקים ומוסדות בהתאם לתקן. עבור כל מבנה יותאמו המערכות המתאימות לו ביותר, מה שיאפשר השתלטות קלה ויעילה על אירועי אש הצפויים להתרחש במקום בסבירות גבוהה מאד. האפיון נעשה על ידי טכנאי הגנת אש מקצועיים אשר יוכלו לזהות מבעוד מועד את סכנות ההתלקחות במבנה ולנסח מאפייני מניעה וכיבוי של האש בהתאם. גילוי וכיבוי אש המספק הגנה שכזו הוא שאיפתם של חלק נכבד מהעצמאיים, היזמים ואפילו השכירים המחפשים לשנות את תנאי הבטיחות בעבודתם לטובה.