כל מה שרציתם לדעת על חובת התקנת מערכות גילוי וכיבוי אש

מהי מערכת גילוי וכיבוי אש ועל מי חלה חובת התקנתה? מערכת גילוי וכיבוי אש היא אמצעי חובה על פי חוק עבור כל מי שברשותו עסק עצמאי המתנהל ממבנה תעשייתי (תעשייה כבדה או הייטק) או מסחרי (חנויות ומשרדים). החל ממפעלים ועד מרכזי מסחר מקורים, היזמים חייבים לדאוג שתהיה להם מערכת שתגן עליהם משריפות. בשונה מטכנולוגיות אחרות, לא מדובר בבחירה חופשית, אלא בבחירה תקנית על בסיס ידע בתקן 1956 לבטיחות אש במכון התקנים. לכן, יש לפנות לחברת מיגון אש מוסמכת שתבחר את הרכיבים עבורכם בהתאם למצב המבנה שלכם.

בחירה ראשונית של מערכת המיגון

הבחירה נעשית על ידי נציגי חברת מיגון אש אשר יגיעו לשטח שלכם ויבחנו אותו. הם יקבעו מהם גורמי הסיכון שלו ומהו מצב לחץ ופוטנציאל המים, כמו גם מצב הספיקה במבנה. בהתאם לכל אלו הם יקבעו איזו מערכת גילוי וכיבוי אש תוצב במבנה, אלו גלאי עשן יש לבחור עבורכם ואלו אמצעי תגובת מערכת יתאימו לכל אזור בו מצוי גלאי: סירנה, אזעקה, מערכת ספרינקלרים, חייגן אוטומטי למוקדי כיבוי ושילובים שונים של הנ"ל, או כולם בייחד.

התקנת מערכות גילוי אש ועשן

התקנת אמצעי גילוי וכיבוי אש

מערכת גילוי וכיבוי אש תותקן על ידי חברה למיגון אש. ההתקנה תתבצע תוך שימוש בחציבות להסתרת כבלים ורכזות אבטחה, מאריכים, מרחיבי חיבור שונים, ועוד. הגלאים והספרינקלרים ייוותרו חשופים על מנת למנוע הלכה למעשה את התפשטות האש.

תחזוקת המערכת בשוטף

חברת התקנת מערכת גילוי וכיבוי אש תהיה אמונה על תחזוקת רכיבי המערכת: עריכת בדיקה שנתית לווידוא תקינותם, תיקונים במהלך השנה על פי הזמנה שלכם, הדרכות וכל מענה שתזדקקו לו במהלך ההתנהלות שלכם עם המערכת. שירות זה חשוב מאד עבור הלקוחות העסקיים על מנת שלא להיוותר עם מערכת ללא מענה תיקונים.

דאגה לכל הפרוצדורות

עם חברת מיגון, גילוי וכיבוי אש אינו רק פונקציונאלי אלא גן פרוצדורלי. נציגי החברה דואגים לכם לרישיון עסק לשנה הבאה ומוודאים שמבעד לקירותיכם אתם תחזיקו רק מוצרים תקניים הכפופים לדרישות המשתנות והמשודרגות של מכון התקנים, כולל שינויי טכנולוגיה ברבות השנים בהתאם לכך.