שאלות ותשובות על בחירת שירות ייעוץ בטיחות אש למשרדים ועסקים

פנייה אל חברת ייעוץ בטיחות אש נעשית על ידי עסקים בהתאם לחקיקה. עליהם להסדיר התקנת מערכת מיגון אש ולדאוג לכך שהחברה המספקת את השירות תכין עבורם תיק שטח. האחרון ממפה את נקודות התורפה שעלולות להוביל לדליקה, כולל ערוצים אסטרטגיים להשתלטות על האש, אשר משלבים את רכיבי המערכת עם פעולות אנושיות ידועות מראש של כוחות ההצלה. במקבץ FAQ זה תוכלו לדעת בדיוק כיצד לבחור חברת ייעוץ בטיחות אש עבור בית העסק שלכם.

במה נבדלות חברות ייעוץ בטיחות אש זו מזו? כיצד ניתן לשים את האצבע על טיבה של חברה מסוימת?

ראשית כל, חברת ייעוץ מיגון אש צריכה לבסס את פועלה על כוח אדם מלומד שהוכשר לאפיון מבנים עסקיים, מוסדות ומקומות עבודה, הסדרת רישיון עסק לשנה הבאה או היתר בנייה והכפפת העסק להיות בר-עמידה בנהלי מכון התקנים בנושא כבאות והצלה. שנית, כמו בכל שירות אחר, גם כאן ישנם פרמטרים המצביעים על טיב החברה. חברות עם עומסים טלפוניים בקווים והפנייה לשירות הודעות עם המתנה ארוכה אינן כאלה שמוגדרות טובות בתחום השירות, זאת לעומת חברה עם מרכזיה יעילה שמנתבת כל שיחה לנציג במהרה. כמו כן, ישנם הבדלים בין החברות בנושא היחס לעדכוני תקן והיערכות אליהם: אם המחוקק או המפקח האזורי לכבאות שינו נהלים או חקיקה, ובעקבות כך התקנים שונו, חברת ייעוץ בטיחות אש איכותית צריכה לעדכן על כך במיידי את הלקוח ולדאוג לו להתקנה מחודשת. במשק ישנן לא מעט חברות שהלקוח הוא זה שפונה אליהן ושואל בעצתן ונתקל ביחס אדיש עד כדי חוסר מעש מנציגי השירות. לחברה כזו אסור שבית העסק שלכם יגיע!

בשיחה הראשונה עם נציגי חברות לפני בחירה, מה הם צריכים להבטיח בשביל שנדע אם לבחור בהם?

הם צריכים לקבוע אתכם מועד לאפיון המבנה בו חדריו ייסרקו ומסקנות לגבי נקודות תורפה להתפרצות דליקות יירשמו. בעקבותיהן יוכנו 2 מסמכים חשובים: הראשון – אפיון מערכת הגנת אש למבנה, הכוללת צופרים, גלאים וספרינקלרים למתז מים ישיר על השריפה. השני – תיק שטח שיימסר למערכי הפיקוח על הכבאות ולכוחות ההצלה השונים. הוא יכלול את כל נקודות התורפה שעשויות להוביל לדליקות, כולל פעולות יזומות שתוכננו מראש של כוחות הכיבוי. בכך, הם ידעו בדיוק מה לעשות כשתתרחש שריפה, כי הדבר צוין מראש בתיק השטח שהוכן עבורכם.