גילוי אש עשן והתחממות יתר מסכנת חיים באמצעות מערכת הגנה

ברגע האמת, אתם צריכים מערכת גילוי אש והגנת אש שתשיב מים וחומרי כיבוי לעבר מקורות הסיכון. מי הם "אתם"? עסקים, מוסדות וכל מי שחייב על פי חוק להציב מערכות גילוי אש עשן והתחממות יתר בשטחו. מה היא אותה מערכת ועל מה מבוססת פעילותה?

מערכת הגילוי מבוססת על 2 אלמנטים: גילוי נקי וגילוי עם אמצעי תגובה

מערכות גילוי נקיות מבוססות על גלאי אש ועשן העומדים בזכות עצמם. הם מתפקדים כחלק מרכזת אבטחת אש ושולחים לה התראה להפעיל צופרים במידה והתגלתה אש, אבל הם עצמם לא אמצעי תגובה. הם לא יכולים להשיב מים לאש, למשל. אותם גלאים מבוססים על מגוון טכנולוגיות. ישנם גלאים שהגילוי שלהם פוטואלקטרי. מבוך מותקן בתוכם והם בודקים האם האש כלואה בתוך המבוך. אם היא קטנה עד כדי חוסר הימצאות בו, זו לא שריפה ואם היא נכלאה בו, הגלאי מדווח. גלאים אחרים מבוססים על אינפרה אדום, בהם נבדקת עוצמת החלשת גוון זה, שנמצא בתוכם כשהם דלוקים, כתוצאה מהאש ומהעשן. אמצעי גילוי אש עשן אחרים מבוססים על יניקה. לא זו בלבד שהאש והעשן מתגלים, אוויר נושב לעבר איומים אלה ומסומנים כיווני האוויר שנושב על גבי הגלאי באמצעות נוריות. לעומת כל אלה, מערכת גילוי אש עשן עם אמצעי תגובה נקראת "ספרינקלרים". היא לא מתאימה לכל חדר, למשל לחדר שיש בו מחשבים ושרתים וכמובן לחדר עישון או מטבח עם כיריים. מדובר בחדר בו אסורה ממילא הדלקת אש, למשל חדר כביסה במעונות סטודנטים.

הבטחת תפקודן המלא של המערכות

מערכות גילוי אש עשן לא מותקנות בחלל ריק. הן לא מורכבות מאסופת מוצרים שניתן להזמין מאמזון, למשל. מדובר על חברה שעובדת על פי התקנים הישראליים והאמריקאים על פי חוק להבטחת מקסימום בטיחות אש. חברה זו מתקינה גם את הגלאים, גם את הצופרים וגם את הספרינקלרים ומבצעת בדיקות אינטגרציה למערכת מדי שנה לווידוא פעולה תקינה של כל הרכיבים אחד לצד השני. התנהלות בדרך זו מבטיחה לכם שני יתרונות: גם התנהלות חוקית ללא קיצורי דרך וגם מענה מלא ומקצועי ביותר לכל סכנות האש האורבות לכם במבנה ובסביבתו.