דברים שכדאי לדעת על ספרינקלרים התקנה ותחזוקה

מהו ספרינקלר ומדוע הוא אמצעי כיבוי אש אטרקטיבי מאד תחת תנאים מסוימים? במשרדכם, אתם הקובעים. אתם יכולים להחליט שמותר לעשן בו ואז מערכת הספרינקלרים לא רלוונטית כי היא מגיבה לכל סוג של אש. אבל במידה והעסק שלכם נועד לשרת אנשים אחרים, למשל מעונות סטודנטים פרטיים, יש תקנים לפיהם אתם מחויבים לעבוד. במתחם כזה, למשל, אסור לעשן, ללא כל פרשנות אחרת. גם המתחם המותר לעישון מתבטא בגודל-שטח ובמיקום נדרש בתוך המבנה (לרוב, בחצר האחורית שלו או בשטח פתוח אחר). לכן, כדי להגן על אזור כזה, אך טבעי שיש להשתמש בספרינקלרים שגם אוכפים עישון (משפריצים בזמן אמת כאשר זה מתרחש) וגם לא מצריכים לצידם מערכת גילוי אש, היות וכל ספרינקלר הוא גם גלאי וגם אמצעי-תגובה.

התקנת ספרינקלרים

עבור ספרינקלרים התקנה הוא השירות הראשוני שתקבלו. היא כוללת את חיבור פירי המים והמתזים על גבי הצינורות השונים. המתזים והצינורות יהיו צבועים אדום כדי לסמל שמדובר באמצעי שקשור להגנת אש. ההתקנה חייבת להיעשות על פי אפיון, ועל פיו בלבד. רק כך תוכלו לדעת שהמתקינים עובדים על פי תוואי השטח שלכם ולא מסתמכים על "הניסיון מן העבר" או על כל מיני דברים שעשויים לא להיות רלוונטיים עבורכם.

הזזת ספרינקלרים

הזזת ספרינקלרים נדרשת בבתי עסק בהם הוחלט להעתיק פעילות ללא עישון מחדר אחד לחדר אחר. למשל, אם מדובר בחדר כושר שיש בו גם אולם התעמלות וגם חדר קבלה והוחלט להחליף בין 2 החדרים, זה יצריך הזזה ספרינקלרים לחדר החלופי. זהו שירות שמיותר לציין שלא ניתן לבצע אותו בעצמכם אלא רק עם החברה שהתקינה את המערכת. לכן, עבוחר ספרינקלרים התקנה מקצועית מתבטאת גם בגיבוי שלכם בזמן אמת, במידה ותצטרכו להזיז ספרינקלרים מחדר אחד למשנהו בשל שינוי ייעוד.

החלפת ספרינקלרים

הספרינקלרים שלכם לא יישארו שם לנצח. כל מתז מכיל תאריך תפוגה, כשלרוב יספקו לכם סדרה של מתזים מאותו פס ייצור עם אותו תאריך. על חברה המספקת עבור ספרינקלרים התקנה לספק גם את התעודות של המערכת שמעידות על תאריך התפוגה. בדרך זו אתם יכולים לדעת מתי אתם נדרשים להחליף אותם כדי לשמור על תקינות המבנה ולוודא שיש מה שיגן עליו. במהלך התקופה בה הספרינקלרים כן באחריות, חשוב לזמן מעת לעת את נציגי החברה שיבחנו את הספרינקלרים, יוודאו שאין אבנית בחלל התחתון כדי שמים יזרמו בזמן אמת ושהמערכת תקנית ובטוחה, הלכה למעשה.