מטפים לכיבוי אש להצבה לצד מערכות גילוי וכיבוי

הצבת מערכות גילוי וכיבוי אש מצריכה גם הסדרת מטפים. מדוע? משום שאמצעי הכיבוי האוטומטיים הם ספרינקלרים והיכולת להגמיש אותם לצרכים שלכם (למשל, לגרום להם לא להתפוקק כאשר מודלקת סיגריה) מוגבלת מאד. בחדרים בהם מורשה הדלקת אש אמצעי הכיבוי היה ונותר מטפי כיבוי אש. כיצד מתאימים את מטפי הכיבוי לכל מבנה? בגדול, חברת מיגון אש עושה זאת עבורכם. ההחלטות שהיא מקבלת קשורות לסוג המבנה, לייעוד שלו ולנוכחותם של חומרי דליקה באופן קבוע.

הכרת סוגי מטפים המיועדים לכיבוי אש

מטפים נבדלים זה מזה בגודלם ובסוג החומר שיש בתוכם. ישנם מטפים עם חומרים המיועדים לכיבוי סטנדרטי כמו אבקה, הלוטרון, CO2 מטלטלים, מים וקצף. זאת, לעומת מטפים המיועדים לכיבוי מתכות שנדלקו, אשר מצוידים בחומר המיועד לכיבוי מתכות, בשם סודיום כלוריד.

הבדלים בין מטפים – כיבוי דליקות שנוצרו עקב חשמל לעומת דליקות שנוצרו עקב חומרי בעירה

בגדול, כל מטף מאלה שאוזכרו למעלה יכול לכבות חשמל למעט מטף קצף או קצף/מים שאינו מיועד למשימה זו אלא אך ורק לחומרי בעירה. במידה ומדובר על מתכות כבדות, או על סיכון כללי שמשטח מתכת מסוים יימצא בבעירה, מטף המתכות עם הסודיום כלוריד יהיה המענה היחיד לכיבוי.

מטפים ייעודיים לתהליכי ייצור, המספקים יכולת כיבוי אוטומטית

ישנם מקומות כמו מפעלי ייצור, בהם חדרי המשרדים לא נתונים בסיכון אלא רק היכל הייצור, בשל תהליכי הייצור. במקרים אלה מומלץ להתקין מטף אוטומטי. על אף משקלו הכבד, הוא מגיע עם התקן חזק לעיגון על הגג באמצעות ברגים ומיתדים ייעודיים. המטף מופעל על ידי חיישן תרמי המצויד בספרינקלר, אשר מתבקע בטמפרטורה מעל 68 מעלות צלזיוס ומתיז את חומר הכיבוי לעבר מקור השריפה. אם הייצור שלכם אינו כרוך בטמפרטורה זו, ונמצא רחוק ממנה בסקאלה, מטף זה עשוי לעבוד בשבילכם באופן מיטבי.

תחזוקה ושמירה על המטפים

בדקו את מד הלחץ וודאו שהוא נמצא באזור הירוק. אם המחוג באזור האדום, סימן שהחומר עומד להסתיים או שאיכותו אינה טובה לביצוע הכיבוי ויש להחליפו. בצעו מעת לעת תרגולים להפעלת המטף לווידוא כשירות כיבוי. זכרו כי מטף איכותי והפעלה מתורגלת שלכם מצילים חיים.