מערכות גילוי אש מתקדמות

מערכות גילוי אש הן נדבך בסט הכולל של כיבוי אש, ותפקידו לגלות את השריפה. זו החוליה השנייה בשרשרת הפיקוד: משנית לדרג הפיקוד של המערכת ועליונה לתגובות המערכת (ספרינקלרים וסירנות). אף על פי כן, היא הראשונה לפעול בכל המערכת. היא נכנסת ל- MODE מבצעי כאשר גלאי אש מזהים שריפה ומדווחים לדרג הפיקוד של המערכת.

גלאי אש – כיצד עובד?

גלאי אש הוא גלאי אינפרה אדום שמזהה גוף חם בתנועה. בשונה מתחומי בטיחות אחרים כמו אבטחה ומיגון פריצה לא מדובר בגלאי רגיל שמזהה כל אובייקט, אלא רק אובייקטים שעונים להגדרה של אש: מטמפרטורה מאד גבוהה ובמהירות מאד מהירה. חלק מהגלאים מכילים אלומה צרה ונועדו להתקנה במפתחים צרים וחלקם מכילים אלומה רחבה ומיועדים בפתחים רחבים. חברת מיגון אש מוסמכת מתקינה מערכות גילוי אש וכיבויה קומפלט בכל משרד, מפעל ומבנה מוסדי שמחויבים בכך.

הגלאי זיהה את האש, ומה הלאה?

הגלאי לבד לא יכול לעשות שום דבר פרט לכך, ולכן הוא ומקביליו – שמהווים בייחד מערכת גילוי אש, הם חלק ממערכת גדולה יותר שנקראת 'מערכת כיבוי אש'. היא מורכבת מלוח פיקוד שמקבל את הדיווחים מהגלאים, ומשדר אותות להפעלת תגובות מערכת בהתאם להגדרותיה של החברה המתקינה. התגובות עשויות להיות סירנה, ספרינקלר מתיז מים או חיוג אוטומטי לשירותי ההצלה והכיבוי. ברוב המקרים משלבים כמה תגובות מערכת יחד PER גלאי.

איך נדע שהחברה שיצרנו עמה קשר אכן תתקין כראוי מערכות אש?

מערכות אש יכולות להיות מותקנות אך ורק על ידי חברת מערכות גילוי אש ועשן שיש לה אישור רשמי לעסוק בעבודתה, תעודת הסמכה ממשרד הכלכלה ומסמכים שמראים כי היא עובדת על פי דרישות מכון התקנים. אל תחששו: כשאתם פונים לחברה שאתם לא מכירים, תדרשו שיציגו לכם את המסמכים הללו.

תעשיות מיגון – חברה מוסמכת להתקנת מערכות אש

חברת תעשיות מיגון הנה חברה מוסמכת העובדת על פי דרישות מנכון התקנים ומטמיעה מערכות גילוי אש ועשן במוסדות, משרדים, חדרי מדרגות, חדרי משאבות בבניינים וכד'. תעשיות מיגון הנה חברה שלה המון פתרונות בתחום. היא חולשת על הנושא בעבודה מעמיקה מול המובילים שבייצור ובייבוא מוצרי הגנת אש והתאמתם לכל לקוח באופן יסודי על בסיס אפיון בלבד.