תפעול מערכות לכיבוי שרפות

הספרינקלרים הם הזרוע המבצעת של מערכת גילוי אש. בדומה למערכות הגנה אחרות, כמו מערכות אבטחה ומיגון, המערכת היא שמבצעת גילוי של האש ויוצרת חיווי לגביו. כתוצאה מכך, הפעלת הספרינקלר היא התגובה הנפוצה ביותר למקרה שכזה, ממש כשם שבמערכות אבטחה ומיגון – תפעול סירנה היא שנפוצה. בשונה מסירנה, ספרינקלר אינו רק מתריע אלא גם מטפל בבעיה עד לכיבויה המוחלט של השריפה. באתרים הבאים נהוג להציב ספרינקלרים ומערכות גילוי אש.

הפעלת מערכות אש

אזורים בהם העישון אסור

מסדרונות של בתי מלון, בנייני משרדים, וכל מקום אחר בו העישון בדרך כלל אסור. הספרינקלרים גם אוכפים זאת וגם שומרים על המבנה משריפה גדולה יותר העלולה להתרחש בתוכו.

אזורים מועדים לפורענות דליקה

אזורים בהם הסיכוי שתידלק שריפה – גבוה. קרוואנים ומבנים ניידים בחודשי הקיץ, ואזורים בהם יש חומרים דליקים חשופים לחלל האוויר. באזורים שכאלו נהוג להשתמש בספרינקלרים גדולים במידה ומדובר באולמות או בתי עסק גדולים, ובספרינקלרים קטנים ונסתרים במידה ומדובר על בתי אב קטנים או מחסנים בעלי שטח קטן.

גני ילדים ואתרים בהם יש ילדים שחשופים

במטבחים של גני הילדים, ובחדרי האוכל של הצהרונים השונים – נהוג להתקין ספרינקלרים למניעת התפשטות השריפה. אלו מצבים בהם ילדים נאלצים לשהות במקום בו הם חשופים דה פקטו לאש על אף הצוות המפקח, ולכן בסופו ש לדבר רק עם ספרינקלרים נוצרת 100% הגנה.

אופן הפעלת הספרינקלרים

הספרינקלר מופעל עם תחילת הליך הבעירה: הוא לא מחכה לכך ששריפה אכן תתפשט. על כן, ספרינקלר אינו רק מדכא שריפה – הוא מקדים, למעשה. תרופה למכה, או יותר נכון – הוא מטפל באש הקטנה בטרם תהפוך לאש בממדים רבים. הספרינקלר מופעל באמצעות מערכת גילוי אש אשר מספקת מים למערכת ושולחת לספרינקלר את הפקודה לפעול בהינתן שריפה.

מה חשוב לדעת לפני רכישת ספרינקלרים ומערכות גילוי אש?

חשוב להכיר ולהבין שספרינקלרים מותקנים רק על ידי חברת בטיחות אש המתמחות בייצור והתקנה של מערכות כיבוי אש, ולכן יש לבחור את החברה המקצועית ביותר שתדאג לך במקרה של תקלה או תוכל לספק הנחיות בזמן אמת לתיקון התקלה. רק בחברה כזו כדאי לכם להירשם כמנויים ולהיות מכוסים מפני תקלות או להנחיל לעצמכם שינויים באפיון המערכת במידה וזה נדרש.