תקנות כיבוי אש לבתי עסק

מאז ומעולם – תקנות כיבוי אש לבתי עסק היו נושא אקוטי אשר העסיק לא מעט בעלי עסקים – בין שהם ממוקמים בקומות גבוהות ובין אם מדובר בעסק צמוד קרקע. תקנות כיבוי האש מחייבות התקנת מטף בכל קומה, ורצוי מאד שהעסק יצויד במערכות כיבוי אש אוטומטיות כמו ספרינקלרים חצובים בקירות או על התקרה. כך או כך, בעת שריפה, יש לנהוג כדלקמן:

חוקים לכיבוי אש בעסקים

 
יש להזעיק את מכבי האש על ידי חיוג 102
 
מי שנמצא בתווך השריפה חייב לחייג מיד ל- 102 ולהזעיק את מכבי האש. באותו הזמן עליו לממש בעצמו מספר צעדי כיבוי להפחתת השריפה. אל דאגה, גם אם הצלחתם לכלותה לא קראתם לכבאים לחינם. עליהם יהיה לערוך סריקות ולנסות למצוא מוקדי אש רדומים.
 
יש לנסות לכות את האש באמצעות המטף
 
יש לשלוף את המטף מהתקן התלייה שלו, לשלוף את הנצרה הצהובה ולהתיז לכיוון מקור האש. במידה ויש עובדים בקומות הגבוהות עליהם לרדת לתגבור, לשם סיוע בכיבוי השריפה עם המטפים שהותקנו אצלם. כל אדם אחר שלא מוצא את עצמו כחלק ממאמץ הכיבוי צריך לפתוח במנוסה מהבניין. במידה ובית העסק צמוד קרקע יש להסתלק מהעסק ולהתרחק 6-8 מ' לפחות ממקור האש.
יש להישמע להוראות הכבאים
 
יש לצייד את הכבאים במידע מלא על כל חדרי העסק, כולל חדרים מוצפנים או צדיים בעלי סיווג בטחוני גבוה, אם קיימים. הכבאים יצטרכו לעבור חדר אחרי חדר ולזהות מוקדי אש רדומים במטרה לכבותם ולכלותם.
 
מסקנה: התקינו אמצעים אוטומטיים לכיבוי אש
 
בבתי עסק – ובמיוחד באלה הקטנים, בהם האווירה אינטימית יותר – לא מעוניינים לוותר על הסיגריה במשרד או על הכנת משקאות חמים עם גז. לכן – לא טורחים להתקין שם ספרינקלרים אוטומטיים לכיבוי אש. "אני לא רוצה להיות כמו הבוס שלי בסטאז'/בעבודה של המתחילים" חושב לעצמו העוסק הזעיר. עובדתית, תקנות אש מחמירות אלו שהיו חלק ממקום עבודתך הקודם הן תקלות מצילות חיים ומצילות רכוש.
 
חדש: ספרינקלרים המזהים מקורות אש לצריכה ביתית או משרדית
 
אם בכל זאת תבקשו לשלב ספרינקלרים עם תנאי המשרד הסטנדרטיים שלכם המבוססים על עישון וגז בישול – ניתן להתקין ספרינקלרים שהם חלק ממערכת כיבוי אש חכמה המתחילה לפעול רק כאשר האש מגיעה לעוצמה מסוימת, רחוקה מאד מעוצמתה הממוצעת ואפילו החזקה של פעולת עישון או שימוש בגז ביתי.
 
מידע ופרטים אודות מערכות גלאי עשן היכנסו וקבלו מענה.